ایران و جهان

اقدام عملی برای برقراری آتش‌بس در الحدیده انجام نشده است

«عدنان قاسم علی قفله»مسئول روابط خارجی جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس و در پاسخ به سؤالی درباره توافق اخیر در استکهلم با بیان اینکه مهم‌ترین محور این توافق، آتش بس در الحدیده، توقف درگیری‌ها و تبادل اسرا بوده، یادآور شد: عملا تاکنون در این زمینه اقدامی صورت نگرفته است.

قفله ابراز امیدواری کرد که نماینده سازمان ملل در یمن بتواند در راستای عملی شدن این توافق، گام‌های اساسی بردارد.
وی به اوضاع اسفبار مردم یمن بر اثر حملات بی‌رحمانه رژیم سعودی و همپیمانانش اشاره کرد و افزود: هم اکنون ۲۷ میلیون نفر در یمن نیازمند دریافت کمک‌های انساندوستانه هستند و بیش از چهار میلیون نفر خانه و کاشانه خود را از دست داده‌اند. 

قفله گفت که بمباران‌های غیر متعارف سعودی‌ها همچنین موجب شیوع بیماری‌هایی چون دیفتری و وبا در یمن شده است.
وی همچنین از حمایت‌های بیدریغ مردم و مقامات جمهوری اسلامی ایران از مردم و مبارزان یمنی برای مقابله با متجاوزان سعودی و اماراتی قدردانی کرد.

مسئول روابط خارجی جنبش انصارالله یمن همچنین با اشاره به اهمیت برگزاری همایش بین‌المللی دفاع و امنیت در غرب آسیا گفت: این همایش می‌تواند با ارائه نقشه راهی روشن، راهگشای ایجاد امنیت همه جانبه و مستمر در منطقه باشد.
عدنان قفله افزود: نقشه راهی که این همایش ارائه می‌کند، می‌تواند متضمن استمرار حمایت از مقاومت در برابر زیاده طلبی برخی کشورهای منطقه و همچنین بیگانگان باشد.
وی ضمن قدردانی از جمهوری اسلامی ایران و به ویژه مسئولان دانشگاه عالی دفاع ملی ابراز امیدواری کرد که برگزاری چنین همایشی به الگویی برای همکاری‌های هر چه بیشتر منطقه‌ای به منظور مقابله با بیگانگان و به خصوص رژیم صهیونیستی منجر شود.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا