اخبار خوزستانتیتر دوستون وسطفرهنگی

ارتقای حوزه فرهنگ، شعر و ادب مهمترین دستاورد جشنواره بین‌المللی شعر فجر است

به گزارش پایگاه خبری خوز۲۴  محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، در آئین آغازین سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر که چهارشنبه ١٢ دی ماه با حضور محسن جوادی معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی قزلی مدیر عامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، مسئولان استانی و کشوری و شاعران برجسته و علاقه‌مندان به شعر و ادبیات در تالار زنده یاد قیصر امین پور گتوند برگزار شد، اظهار کرد: شعر بزرگترین سرمایه فرهنگی جامعه است و هرقدر این گونه برنامه‌ها گسترش یابد در کاهش آسیب‌های اجتماعیی تاثیر مثبت خود را به جای خواهد گذاشت.

وی شعر را فرصتی برای عشق‌ورزی و بیان احساسات و عواطف عنوان کرد و گفت: اشعار شاعران مقدس و مورد پسند جامعه است زیرا شاعران از پاکی‌ها سخن می‌گویند و سرمایه‌های کشور محسوب می‌شوند.

جوروند با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس ایجاد انگیزه، شور و شوق رزمندگان از طریق شاعران ایجاد می‌شد عنوان کرد: شعر سبب غرور و وحدت ملی ایرانیان شده و امروز مدیون کسانی هستیم که هویت ایرانی را زنده نگه داشته‌اند.

وی تصریح کرد: برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر فجر به یاد شاعر انقلاب زنده‌یاد قیصر امین‌پور در رویش و پرورش استعدادهای هنری نقش بسزایی را ایفا می‌کند و زمینه‌ساز هم‌افزایی میان اهالی فرهنگ، هنر و شعر شده و باعث می‌شود برای آموزش و تعلیم نسل جوان دراین عرصه گام‌های خوب و موثری برداشته شود .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مهمترین دستاورد جشنواره بین‌المللی شعر فجر را  ارتقای حوزه فرهنگ، شعر و ادب بیان کرد و افزود: پرداختن به شعر  آیینی، گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد قیصر امین‌پور از شعرای فاخر خوزستانی و همچنین رشد و شکوفایی استعدادهای شاعران برجسته از دیگر اثرات برگزاری این گونه جشنواره هاست که باید به بهترین نحو به آن پرداخته شود.

محمد جوروند در پایان با تاکید بر این مطلب که شعرا همواره در تاریخ حیات دارند و تداوم بخش حیات جامعه نیز هستند خاطر نشان کرد: سرمایه شعر و شاعری محدود نیست و به جغرافیای تاریخی و فیزیکی محدود نمی‌شود

گفتنی است، در پایان این مراسم بهمن ساکی دبیر علمی این جشنواره و از پژوهشگران و شاعران برجسته عرصه شعر و ادبیات استان خوزستان، درخصوص شخصیت و جایگاه زنده یاد قیصر امین‌پور مطالبی را بیان کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا