ایران و جهان

آمار ثبت نام بورسیه ها در فراخوان جذب شورایعالی انقلاب فرهنگی


جواد محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آمار افرادی که در فراخوان امسال بورسیه هیأت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی که به منظور جایابی انجام می شود، ثبت نام کردند، گفت: تعدادی کمی از این افراد از دوره قبل باقی مانده بودند و اکثر ثبت نام کنندگان از بورسیه های جدید هستند که هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی برای جایابی این افراد اقدام خواهد کرد.

دبیر هیئت عالی جذب در شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره دلیل اینکه چرا برخی از دانشگاه هایی که از ابتدا برای جذب بورسیه ها مشخص شده بودند، نمی توانند بورسیه‌ها را پذیرش کنند، گفت: اولین مشکل در این موضوع، ارائه مجوز توسط وزارت علوم است، البته وزارت علوم نیز دراین قضیه بی تقصیر است چون سازمان امور استخدامی نیز تعداد محدودی مجوز به وزارت علوم ارائه می دهد.

وی ادامه داد: این موضوع باعث می شود دانشگاه زمانی که فرد بورسیه باز می گردد، به دلیل عدم وجود مجوز نتواند وی را جذب کند، مشکل دیگر این است که تعداد دانشجویان دانشگاه ها کاهش یافته و ساعات موظفی اساتیدی که مشغول هستند نیز پر نمی شود، بنابراین نمی توانند نیروی جدید جذب کنند.

دبیر هیئت عالی جذب در شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در برخی دانشگاه ها نیز اولویت دانشگاه ها تغییر کرده و جذب بورسیه ها در دستور کاری جدید دانشگاه قرار ندارد، بنابراین افراد را جذب نمی کنند.

وی ادامه داد: ولی مهمترین عامل سازمان امور استخدامی است که تعداد مجوزها را محدود کرده است وزارت علوم نیز به دلیل اینکه نیاز دارد در معذوریت قرار می گیرد.

محمدی درباره اینکه آیا هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی باز هم فراخوان بورسیه خواهد داشت یا خیر گفت: هر سال فراخوان خواهیم داشت تا وضعیت جایابی بورسیه ها را بررسی کنیم و تلاش ما این است تا با همکاری وزارت علوم برای افرادی که فارغ التحصیل شده اند، جایابی کرده و یا به دانشگاه آزاد اسلامی معرفی و از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

محمدی تاکید کرد: البته جایابی بورسیه ها وظیفه هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست اما پیرو تاکید مقام معظم رهبری در خصوص پیگیری وضعیت بورسیه ها این کار را انجام می دهد.

به گزارش مهر، فراخوان بورسیه امسال از ۲۳ آبان  آغاز و تا ۲۳ آذرماه ۹۷ به مدت یکماه ادامه داشت. که دراین فراخوان بیش از ۲۲۰ نفر ثبت نام کردند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا