ایران و جهان

یک شهید و چندین زخمی در درگیری‌های کرانه باختری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، امروز (جمعه) کرانه باختری در فلسطین اشغالی شاهد درگیری‌ میان مأموران و شهرک‌نشینان صهیونیست با فلسطینیان بود که تا کنون یک شهید و تعداد نامشخصی مجروح بر جای گذاشته است.

به نوشته خبرگزاری رسمی فلسطین (صفا) مأموران صهیونیست در مواجهه با فلسطینیان از گلوله جنگی، گلوله پلاستیکی و خمپاره‌های صوتی و اشک آور استفاده کردند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که «محمود یوسف محمود نخله» جوان ۱۸ ساله فلسطینی که از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، پس از رسیدن به درمانگاه به شهادت رسید.

شهرک‌نشینان صهیونیست نیز از شهرک «بیت ایل» به اردوگاه «الجلزون» در شمال رام‌الله یورش بردند و اقدام به شکستن شیشه‌ خودروها کردند که فلسطینیان نیز با آن‌ها درگیر شده و آن‌ها از اردوگاه بیرون راندند اما یک شهرک‌نشین صهیونیست با شلیک گلوله یک کودک ۱۳ ساله را از ناحیه پا مجروح کرد.

روستای «المغیر» در شمال رام‌الله و ورودی شهر «البیره» در مقابل شهرک‌نشین «بیت ایل» نیز شاهد تظاهرات و درگیری فلسطینیان با صهیونیست‌ها بود. در منطقه «جبل الریسا» در غرب شهر «البیره» اهالی روستاهای اطراف شهر تجمع کرده و به مصادره زمین‌هایشان از سوی شهرک‌نشینان اعتراض کردند.

در منطقه «طولکرم» در شمال کرانه غربی و شهرک‌های اطراف  و منطقه «باب الزاویه» در مرکز شهر «الخلیل» هم فلسطینیان با صهیونیست‌ها درگیر شدند.

از روز گذشته که عملیات مقاومتی دو جوان فلسطینی منجر به کشته شدن سه مأمور صهیونیست شد شرایط ناپایداری در استان‌های کرانه باختری حاکم است. صهیونیست‌ها به شدت از ناآرام شدن کرانه باختری به مانند غزه هراس دارند.

انتهای پیام/م


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا