ایران و جهان

کشتی نیاز به خون تازه دارد/ یاران وفادار«خادم» نباید می‌ماندند!


اکبر فلاح در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کشتی برای خروج از بحران و رسیدن به ثبات و موفقیت، نیاز به یک تحول اساسی و بزرگ دارد، گفت: کشتی به عنوان پرافتخارترین ورزش ایران نیاز به توجه و حساسیت بیشتری دارد و به هیچ عنوان نمی توان ناکامی در کشتی را همچون دیگر رشته های نه چندان مطرح ورزشی دانست. مردم ایران با کشتی و قهرمانان آن عجین شده اند و طبیعتا مدیریت این رشته نیز باید از توانایی بالایی برخوردار باشد.

کشتی نیاز به خون تازه و تحولی بزرگ دارد

مربی سازنده کشتی کشورمان افزود: انتخابات فدراسیون کشتی را در پیش داریم که این اتفاق یکی از مهمترین رویدادهای این رشته محسوب می شود. گزینه های مختلفی مطرح شده اند و هرروز با اسامی مختلفی به عنوان گزینه جدید مواجه هستیم اما همه می دانیم گزینه های اصلی کدامند و توان و شایستگی هر کدام در چه حد است. کشتی نیاز به خون تازه دارد که این کار فقط و فقط از عهده مدیری کاردان و با تجربه بر می آید. اگر قرار باشد رئیس بعدی فدراسیون کشتی هم همان راه مدیران قبل را در پیش بگیرد، وضعیت همانی می ماند که هم اکنون شاهد آن هستیم. باید قبول کنیم که نمی توان هر فرد و گزینه ای با اندک توان مدیریتی و به صرف حمایت های واهی راهی گود کرد. بی شک اداره امور کشتی علاوه بر مسایل فنی و لزوم تغییر و تحولات ریشه ای، به توان مالی کافی و حضور اسپانسرهای مالی قدرتمند هم نیازمند است. طبیعتا نمی توان مدیر جدید را با وعده و وعید بر صندلی ریاست نشاند و سپس با بودجه های اندک مصوب از کشتی انتظار فتح الفتوح داشت. به همین دلیل است که من معتقدم کشتی باید به دست مدیری سپرده شود که تجربه اقدامات کلان داشته باشد و بتواند با روابط و راهکارهای لازم، زمینه تزریق منابع مالی به این رشته را فراهم آورد.

یاران وفادار خادم هم باید با او می رفتند

وی در ادامه در واکنش به احکام صادره از سوی سرپرست فدراسیون کشتی برای برخی مربیان در تیم های ملی افزود: من منکر توان و تجربه برخی از این چهره ها در کادر فنی تیم های ملی نیستم، اما برخی از این چهره ها در زمان ریاست رسول خادم همواره از او تعریف و تمجید می کردند و او را بهترین مدیر و سرمربی تیم ملی می دانستند، اما به رغم رفتن خادم، باز در سمت های خود ماندند. به نظر من رسم وفاداری و معرفت نبود که با استعفای خادم، آنها باز هم در تیم های ملی می ماندند و کار را بدون خادم ادامه می دادند. این موضوع نشان می دهد برخی از این چهره ها به پست و مقام وفادارتر بودند تا به رسول خادم!

حالا نوبت مدیر و تیم جدیدش است

فلاح در خصوص رئیس بعدی فدراسیون و همکارانش نیز گفت: با توجه به لزوم تغییرات اساسی و تحولات بزرگ در کشتی، باید فرصت به گروه و نیروی جدیدی داده شود تا این نفرات با پشتوانه تجربه مدیریتی کلان و پیشینه قهرمانی در تمامی رده ها و سطوح کشتی بتوانند راهگشای این رشته باشند. به نظر من حالا زمان آن رسیده تا مدیر تازه نفس و توانمند دیگری وارد عرصه ریاست کشتی شود و با بهره گیری از بسیاری از چهره هایی که سالها خانه نشین و منزوی شدند، کشتی ایران را به روزهای درخشان همیشگی بازگرداند.

مجمع باید شایسته ترین گزینه را انتخاب کند

قهرمان اسبق کشتی جهان که به صراحت لهجه و اظهارات بی پرده معروف است در خصوص مسئولیت سنگین اعضای مجمع در انتخاب بهترین گزینه برای ریاست فدراسیون نیز اشاره کرد و گفت: اعضای مجمع باید تدبیر و دقت فراوانی در انتخاب خود داشته باشند. آنها باید گزینه ای را به عنوان رئیس انتخاب کنند که توان مدیریتی کلان و پیشینه درخشانی داشته باشد و بتواند تحول بزرگی در کشتی بوجود آورد. من فکر می کنم حالا نوبت به رفتن برخی افرادی است که سالها تعریف و تمجید خادم را کردند اما با رفتن او باز هم ماندند و نگاهشان به مدیر بعدی است. این افراد به خادم وفادار نبودند و هیچ بعید نیست با حضور مدیر بعدی هم بلافاصله تغییر کنند و جای خود را به نفرات تازه نفس و جدیدی بدهند.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا