ایران و جهان

پاسخی محکم به ادامه شیطنت کشورهای منطقه خواهیم داد


به گزارش خبرنگار مهر، علی لاریجانی عصر پنجشنبه در هشتمین جلسه شورای اداری استان و فعالان اقتصادی بیان داشت: شرایط کنونی کشور عادی نیست و باید با هم کار و فکر کنیم. مسئولان باید شنونده باشند و مردم هم شرایط کشور را درک کنند. مسئولان و مدیران استانی برای شنیدن حرف مردم و بخش خصوصی وقت بگذارند و بدون شنیدن نظر مردم تصمیم نگیرند.

وی عنوان کرد: رهبر انقلاب اسلامی بدرستی بر روی آبادانی سواحل مکران تاکید دارند و از روز گذشته بازدید از این مناطق در برنامه داشتم و آینده جاسک بر روی آینده هرمزگان و کل کشور اثرگذار است. کشورمان به دلیل تصمیمات و ادوار گذشته از دریا دور بوده و قدری از توسعه دریا غافل بوده ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در مورد امحال وام کشاورزان بیان داشت:  قبول دارم که بانکها ابهاماتی ایجاد کردند که در مجلس این قانون اصلاح شد و در شورای نگهبان است تا پس از تایید قابلیت اجرایی پیدا کند. بانکها باید سود ساده بگیرند چرا سود مرکب می گیرند.

وی افزود: اینکه درآمد گمرکات و بنادر در استانها هزینه شود منطقی نیست زیرا زمانیکه می گوییم بودجه بدون نفت همین است که از محل درآمدها و مالیات هزینه های اداره کشور تامین شود. اگر سقفی برای منابع گمرکات و بنادر در هر استان گذاشتیم و بیشتر از این درآمد کسب شود در خود استان هزینه شود ایده خوبی است و می توانم این ایده را در مجلس پیگیر باشم.

لاریجانی خطاب به استاندار هرمزگان گفت: همایش بین المللی سرمایه گذاری در استان هرمزگان با دعوت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برگزار شود و زمینه های سرمایه گذاری استان معرفی شود. اطلاع رسانی در حوزه جذب سرمایه گذاری افزایش یابد.

وی ابرازداشت: بنزین در کشورهای همسایه ۵۶ سنت است و در ترکیه ۱.۲ دهم دلار است اما در کشور بنزین ۱۰۰۰ تومان است و با قیمت کمی در اختیار مردم قرار می گیرد. نمی توانیم یارانه برق، آب و سوخت را به دلیل پایین بودن سطح درآمدی مردم را برداریم و مردم تخت فشار قرار می گیرند.

لاریجانی اظهارداشت:  در شرایط تحریمی که دشمنان به دنبال ضربه زدن به ایران هستند و همه جور فنی برای تخریب ایران استفاده می کنند باید با مردم همفکری کرد و خواسته ها را در حد معقول برآورده کنیم. اما ملاحظاتی داریم و خبر دارید در ماههای اخیر در حوزه ارز چه اتفاقاتی افتاد. نگفتیم ارز را کنترل کنند عنوان کردیم کنترل شناور داشته باشیم. اینکه دولت در حوزه ارز خوب عمل نکرد را قبول داریم.

به گفته وی، اگر قیمت ارز شتابان بود صنعتگران و تولیدکنندگان نمی توانستند کار کنند. قیمت ارز از ۲۰ هزار تومان به زیر ۱۰ هزار تومان رسیده است و دولت برای مدیریت ارز تلاش می کند.

لاریجانی تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور برخی از کشورها به دنبال ضربه زدن به کشورمان بودند. همچنین برخی از کشورهای منطقه سر و صداهایی راه می اندازند، نباید توجه کرد. انقلاب اسلامی آموخته که جوانان معقول رفتار کنند. کشورهای امیرنشین قابل مقایسه با ایران اسلامی و قدمت کشورمان نیستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: کشورهای منطقه اگر بیشتر جسارت کنند به گونه ای دیگر با آنها صحبت خواهیم کرد و اگر ادامه دهند صبر هم حدی دارد. وفاق در داخل کشور باید حفظ شود و یک مسئله مهم است. اختلاف نظرهایی وجود دارد که فرعی است و نباید به اختلافات اصلی تبدیل شود. 

وی تاکید کرد: باید به همدیگر اعتماد داشته باشیم. آنهایی که این ور میز نشسته اند با رای مردم آمده اند و مسئول پیگیری مسائل مردم هستند. حتی افرادی که این ور میز نشسته اند باید شنونده دردهای مردم باشند و آنها را درک کنند و پیگیر باشند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در مورد بودجه بندی در حوزه اشتغال و حمایت از تولید تدابیری را به دولت و مجلس ابلاغ کردند. 

این خبر ادامه دارد …


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا