ایران و جهان

هزاران نفر در اعتراض به قوانین ضدمهاجرتی ایتالیا تظاهرات کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هزاران نفر روز شنبه در شهر «رم» در اعتراض به قوانین  ضدمهاجرتی جدید ایتالیا تظاهرات کردند. 

به نوشته خبرگزاری فرانسه، تظاهرات‌کنندگان پرچم‌هایی در دست داشتند که روی آنها شعارهایی در حمایت از حقوق مهاجران نوشته شده بود.

«کان براهیما»، یکی از معترضان که اصالتاً اهل ساحل عاج است گفت: «قانون جدید باعث می‌شود فقط عده آدم‌هایی بدون اسناد مهاجرتی به ایتالیا می‌آیند زیاد شود و به اجبار مهاجران [غیرقانونی] را به زیرزمین می‌فرستد.»

معترضی دیگر به نام «تونی اسکارداماگلیا» گفت: «هنوز داریم دیوارها و سدهای بیشتری می‌سازیم.» او گفت که قوانین ضدمهاجرتی که ماه گذشته تصویب شد تنها باعث ازیاد مشکلات خواهد شد.

پارلمان ایتالیا ماه گذشته با اکثریت آرا لایحه دولت این کشور که هدف از آن سخت‌گیری بیشتری در زمینه مهاجرت و تسهیل اخراج مهاجران است را به تصویب رساند.

این لایحه را دولت ائتلافی راست‌گرای ایتالیا پیشنهاد داده بود که آوریل ۲۰۱۸ قدرت را در این کشور به دست گرفت.  «جوزپه کونته» نخست وزیر و «متئو سالوینی» وزیر کشور ایتالیا تصویب این لایحه را گامی مهم در تغییر سیاست های مهاجرتی ایتالیا دانستند.

گروه حقوق بشری Project Rights در بیانیه‌ای در ارتباط با قوانین ضدمهاجرتی جدید در ایتالیا گفت: «ما اول از همه، دو سال قبل کسانی که جان صدها هزار نفر در دریا را نجات می‌دهند را مصداق جرم تعریف کردیم. حالا هم داریم بنادر و قایق‌هایمان را به روی قایق‌هایی که از دریا جان به در برده‌اند می‌بندیم.»

در این بیانیه آمده است: «امروز ما با حکم سالوینی محافظت از انسان‌ها را کنار گذاشته‌ و باعث شده‌ایم شمار زیادی از انسان‌ها مخفی شوند.»

لایحه جدید دولت ایتالیا قانونی که به «اقامت بشردوستانه» معروف شده بود را هم لغو کرد. در این قانون تصریح شده بود پناه‌جویان می‌توانند به مدت دو سال به صورت قانونی در این کشور زندگی کنند. 

انتهای پیام/ 


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا