ایران و جهان

نجات کشور از بی‌معلمی با فراهم کردن بسترهای لازم در دانشگاه فرهنگیان

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در نشست صمیمی وزیر آموزش و پرورش با دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان که در پردیس شهید چمران برگزار شد، ضمن تکریم جایگاه معلمان، به بیان روایاتی پیرامون معلمان و حفظ کرامت آنها پرداخت و اظهار کرد: نقشی که معلم از خود به جای می گذارد بسیار مهم است و در این راستا، معلمان دارای جایگاه ویژه هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بزرگترین دانشگاه سطح کشور محسوب می‌شویم، افزود: ۹۸ پردیس و مرکز در سراسر کشور داریم و۴۱ هزار دانشجو در سال جاری جذب شد.

خنیفر خطاب به دانشجومعلمان گفت: از دانشجویان که فشار حجم از جذب در سال جاری را در خوابگاه‌ها و کلاس‌ها تحمل کردند، قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه تربیت ۷۰ تا ۸۰هزار نفر، کف نیاز ما به نیروی انسانی است، ادامه داد: کار بسیار خوبی در سال جاری صورت گرفت و در حال عبور از گردنه‌های حساس هستیم و امیدواریم نظام تعلیم و تربیت را با همت بالا به جایگاه عالی برسانیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: در شرایطی هستیم که باید نیروی مورد نیاز وزارتخانه را تأمین کنیم و اگر بتوانیم بستر های لازم را فراهم کنیم، در سال‌های آتی نظام آموزشی کشور را از وضعیت بی معلمی نجات می‌دهیم.

خنیفر گفت: نافی روش‌های موازی نیز نخواهیم بود و برای ایجاد امکانات لازم در سال‌های آتی تلاش می‌کنیم تا دانشگاه فرهنگیان را به سامان برسانیم.

انتهای پیام


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا