ایران و جهان

مشکلات کشور ناشی از غرب‌گرایی برخی مسئولان است


حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی رئیس سازمان بسیج اساتید طلاب و روحانیون کشور در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر با جمعی از خانواده‌های معظم شهیدان دفاع مقدس و مدافع حرم و دفاع از مرزها و امنیت کشور و توصیه های ایشان بر اینکه همه باید تلاش خود را برای تقویت اقتصاد کشور و تولید ملی مضاعف کنند و مسئولان نیز باید مراقب باشند تا فریب ظاهرسازی و زبان بازی دشمن را نخورند و دشمن خبیثی که از در بیرون شده است، از پنجره وارد نشود، تصریح کرد: توصیه های مقام معظم رهبری همواره و برای همیشه و در همه شرایط چراغ راه آینده کشور و راه برون رفت از مشکلات بوده و هست.

وی ادامه داد: عمل مسئولان به فرامین امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری همواره باعث شده که به بیراهه نرویم. توصیه‌های این عزیزان همواره برای مقابله با تهدیدات دشمن کارساز و راهگشا بوده و هست، امروز نیز جز عمل به فرامین رهبری راه دیگری برای برون رفت از مشکلات نداریم.

حجت‌الاسلام گواهی وجود برخی مسائل و مشکلات موجود در کشور را طبیعی دانست و گفت: در سراسر جهان و حتی کشورهای پیش رفته مردم با مشکلات متعددی روبرو هستند این در حالی است که ایران اسلامی با دشمنان متعدد داخلی و خارجی از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز روبروست، اما با هدایت ولایت فقیه توانسته از این مسائل و مشکلات رو سفید و سربلند بیرون آید.

وی با برشمردن برخی از توطئه های دشمنان انقلاب مانند جنگ تحمیلی هشت ساله، تهاجم فرهنگی، تحریم و فشار اقتصادی افزود: نظام اسلامی ما با وجود توطئه های فراوان دشمنان به مسیر رشد، تعالی و درخشش خود بیش از پیش و با سرعت مضاعف ادامه می دهد.

رئیس سازمان بسیج اساتید طلاب و روحانیان کشور گفت: اگر بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری را بازخوانی کنیم ملاحظه خواهیم کرد که این بیانات و رهنمود ها همواره همچون قطب نما مسیر درست و راه تعالی جامعه و کشور را برای ما مشخص کرده است. مسئولان کشور همیشه باید این سخنان و بیانات را مد نظر قرار دهند تا از مسیر درست منحرف نشوند.

وی ادامه داد: هرگاه به این راه و مسیر مشخص شده از سوی امامین انقلاب توجه کمتری شد و برخی مسئولان راه پیشرفت کشور را در پیروی از غرب دانسته اند با مشکل مواجه شده ایم. در سالهای اخیر اگر از فرامین رهبری در مسائل اقتصادی و سیاسی تبعیت می شد و به توانمندی های داخلی اطمینان می شد قطعا مسائل امروز به وجود نمی آمد. امروز نیز اگر فرامین رهبری را اجرا کنیم از مسائل به خوبی عبور خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام گواهی در ادامه به تحقیر شدن مکرر سران آل سعود توسط مقامات آمریکا اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها بارها سران عربستان سعودی را تحقیر و این رژیم را به گاو شیرده تشبیه کرده که باید آنها را دوشید و گفته اند، اگر حمایت آمریکا نباشد نمی توانند ادامه حیات داشته باشند. این در حالی است که استکبار جهانی سال‌هاست با تمام وجود به مقابله با ملت ایران و انقلاب اسلامی پرداخته و همواره شکست خورده است.

وی ادامه داد: امروز سران آل سعود بیش از پیش در چشم مردم منطقه و جهان خوار شده اند و در سفر های اخیر ولیعهد بی‌خرد آنها به کشورهای مختلف همه دیدند که جهانیان به آنها به عنوان یک قاتل و کودک‌کش نگاه می کند، این نتیجه پیروی کور، کورانه از آمریکا و توجه نکردن به خواست مردم است.

حجت‌الاسلام گواهی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان کشور اگر بر اساس فرامین رهبری عمل کنند و چشم امید به بیگانگان نداشته باشند قطعا موفق می شوند. همه باید بدانند و مطمئن باشند که نباید به دشمن چشم امید داشت، زیرا آنها به دنبال آسیب رساندن به انقلاب اسلامی هستند نه کمک به مردم ما.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا