ایران و جهان

مراجعه سالانه ۶۰هزار بیمار اورژانسی به بیمارستان شهدای تجریش


به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی فروزان فر، اظهار کرد: بیمارستان شهدای تجریش به غیر از تخت های ویژه حدود ۳۸۰ تخت مصوب دارد و این تخت ها هم بالای ۹۵ درصد ضریب اشغال دارد.

وی با اشاره به نقش مثبت مشارکت پرسنل در افزایش بهره وری بیمارستان، تاکید کرد: تمامی اعضا از پرسنل تا پزشکان بیمارستان باید در بهره وری شریک شوند.

رئیس بیمارستان شهدای تجریش درباره پیامدهای سهیم شدن پرسنل در سود بیمارستان توضیح داد: این اقدام گامی در راستای افزایش بهره وری است و فکر می کنیم نتیجه خوبی هم داشته باشد، زیرا این موضوع  در افراد این روحیه را ایجاد می کند که محیطی که در آن کار می کنند متعلق به خودشان است.

وی ادامه داد: ما با کمک کارشناسانی که در دانشگاه کار می کنند شاخص حجم خدمت را تعریف کرده و در بخش هایی که امکان محاسبه حجم خدمت فراهم است، آن را در سامانه پرداخت کارانه پرسنل محاسبه کردیم.

رئیس بیمارستان شهدای تجریش با بیان اینکه با محاسبه حجم خدمت، میزان کاری که در یک شیفت توسط هر شخص انجام شده قابل اندازه گیری است، تاکید کرد: این باعث می شود فرد حس کند در سودی که برای بیمارستان ایجاد کرده، خودش نیز سهیم است.

وی درباره وضعیت عمرانی ساختمان جدید بیمارستان جدید شهدای تجریش توضیح داد: این بیمارستان تا این لحظه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم در سال ۹۸ به بهره برداری برسد.

رئیس بیمارستان شهدای تجریش ادامه داد: بیمارستان شهدای تجریش بیمارستانی است با ساختار قدیمی که با پراکندگی زیاد در ساختمان هایش مواجه است، به همین خاطر یکی از اهدافی که در این بیمارستان پیگیری می کنیم این است که هرچه زودتر بهره برداری ساختمان جدید بیمارستان را آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه این بیمارستان یک بیمارستان عمومی و به نوعی مرکز ترومای شمال تهران است، یادآور شد: بیشتر بیماران این بیمارستان از طریق اورژانس وارد می شوند.

رئیس بیمارستان شهدای تجریش افزود: معمولا بیمارستان با ترافیک زیادی برای پذیرش بیمار مواجه است، با همین استدلال هم فکر می کنیم اگر بتوانیم بیمارستان جدید ۷۰۰ تخت خوابی بیمارستان شهدای تجریش را به سر انجام برسانیم در زمان کوتاهی بخش زیادی از مسائل مرتبط با این ترافیک برطرف می شود.

فروزان فر یادآور شد: بیماران در سطح تخصصی و فوق تخصصی از جنوبی ترین مناطق و تمامی حواشی شهر و تمام شهرستان های کشور، به این بیمارستان مراجعه می کنند. این بیمارستان علی رغم اینکه در منطقه ای برخوردار واقع شده است اما درصد زیادی از بیمارانش افرادی اند که واقعا نیازمند کمک هستند و امکان مراجعه به بیمارستان های خصوصی را ندارند.

رئیس بیمارستان شهدای تجریش با تاکید بر ضرورت اصلاح برخی فرایند ها یادآور شد: این بیمارستان پتانسیل های فراوانی دارد و اصلاح فرایندها و فعال کردن پتانسیل های نهفته بیمارستان می تواند منجر به افزایش بهره وری هم در حوزه درمان و هم در حوزه آموزشی شود.

فروزان فر با بیان اینکه این بیمارستان تنها بیمارستان عمومی پاسخگوی بیماران شمال و شمال شرق تهران است، درباره برنامه های این بیمارستان گفت: اصلاح شرایط ساختاری بیمارستان، اصلاح و بازسازی بعضی از بخش ها و بروزرسانی تجهیزات موجود بیمارستان در دستورکارما قرار دارد.

وی همچنین درباره مراکز تحقیقاتی بیمارستان توضیح داد: ما مراکز تحقیقاتی فعال و متعددی داریم که تعدادی از آن ها مستقل و تعدادی دیگر نیمه مستقل هستند. طبیعتا حضور آنها برای بیمارستان بسیار ارزشمند است و پتانسیل خوبی را برای بیمارستان ایجاد می کند.

وی درباره فعالیت های بین المللی این بیمارستان اظهار کرد: ما در این بیمارستان، از بعد درمان اساتیدی داریم که برای کل دنیا شناخته شده و خاص هستند و در مراکز تحقیقاتی نیز فعالیت می کنند.

رئیس بیمارستان شهدای تجریش در پایان افزود: پل ارتباطی ما از نظر بین المللی سازی به غیر از درمان، مراکز تحقیقاتی نیز هستند که با استفاده از این پتانسیل می توانیم به سمت بین المللی سازی بیمارستان حرکت کنیم که این مسئله در توسعه بیمارستان جدید نیز در نظر گرفته شده و در آن فضا بهتر می توانیم به آن بپردازیم.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا