ایران و جهان

مخالفت با وزیر شدن زنی که همسرش فدایی صدام بوده است


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النهرین، «سلام هادی» نماینده ائتلاف سائرون بر ضرورت تغییر نامزدهای معرفی شده برای پست های وزرات کشور و دفاع تاکید کرد و گفت: در صورتی که بر افراد کنونی اصرار شود به احتمال زیاد حدنصاب لازم رعایت نخواهد شد.

از سوی دیگر یک منبع پارلمانی عراقی از وجود توافقات برای رای دادن فقط به چهار وزیر از مجموع هشت وزیری که باید به آنها رای اعتماد داده شود، خبر داد و بیان کرد که افراد معرفی شده برای وزارتخانه های کشور، دفاع، آموزش و پرورش و دادگستری در جلسه امروز مورد بررسی قرار نمی گیرند.

همزمان «هندرین لزکین» یکی از نمایندگان حزب دموکرات کردستان عراق در پارلمان عراق اعلام کرد که با وجود  مخالفت اتحادیه میهنی با نامزد معرفی شده برای پست وزارت دادگستری، تمایلی برای تغییر این نامزد یعنی دارا نور الدین وجود ندارد.

وی نیز احتمال داد که نامزدهای پست های وزارت دفاع و کشور در جلسه امروز مورد بررسی قرار نگیرند.

از سوی دیگر کاظم الصیادی نماینده پارلمان عرراق اعلام کرد: نمایندگان پارلمان عراق با در اختیار گرفتن پست وزیر آموزش و پرورش مخالفند زیرا این وزارتخانه از پستهای حساس کشور است که وظیفه تربیت نسل آتی را برعهده دارد و نمی توان آنرا به فردی منتسب به خانواده بعثی داد. اعتراض به این علت است که همسر صبا الطائی جزو فدائیان صدام بوده و پدرش هم از مسئولان ارشد حزب منحله بعث بوده است. جدای از آن صبا الطائی در وزارت آموزش عالی کار کرده است نه آموزش و پرورش.

این در حالی است که یک منبع سیاسی عراقی اعلام کرد که عادل عبدالمهدی در جلسه امروز پارلمان حضور نمی یابد.

این منبع عراقی بیان کرد: در جلسه امروز فقط موضوع دادن رای اعتماد به چهار وزیر بررسی خواهد شد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا