ایران و جهان

قیمت لوازم خانگی کاهش می‌یابد


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمد طحان پور اظهار داشت: با مشکلات تولید آشنا هستیم و می دانیم که تولید کنندگان با مشکل تامین مواد اولیه با قیمت مناسب مواجه  هستند زیرا قیمت مواد اولیه آلومینیوم و آهن و پتروشیمی که اجزای تشکیل دهنده کالا هستند افزایش پیدا کرده و نهایتا قیمت نهایی کالا را با رشد مواجه می شود.

طحان پور تصریح کرد: با کاهش قیمت دلار مردم انتظاردارند که قیمت ها هم کاهش یابد و خوشبختانه طی جلسه با وزیر صنعت ، معدن و تجارت تولید کنندگان با کاهش قیمت موافقت شده است.

رییس اتحادیه لوازم خانگی کشورادامه داد: با کاهش ۱۵ درصدی یک تولید کننده خارجی انتظار داریم که تولید کنندگان داخلی نیز همراه شوند البته با توافق صورت گرفته این نوید را می دهم که قیمت های لوازم خانگی کاهش می یابد.

طحان پور با اشاره به فعالیت واحدهای صنفی بدون مجوز گفت: برخی واحدهای صنفی بدون پروانه به گرانی ها دامن می زنند درحالی که در مقابل شرکت های تولیدی اعتبار ندارند و نماینده رسمی نیز نیستند ، توصیه می کنم که مردم نیز از فروشگاه های دارای پروانه خرید کنند.

وی با اشاره به شعار امسال با عنوان حمایت از کالای ایرانی گفت: اما متاسفانه برخی عملکرد خوبی نداشتند و مردم با افزایش قیمت لوازم خانگی روبرو شدند؛همه باید به تولید کمک کنیم و تولید کنندگان باید همکاری کنند تا چرخ تولید بچرخد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا