اخبار خوزستاناقتصادیایران و جهانتیتر یکستون وسط

عضو هیئت مدیره راه آهن کشور : کلانشهر اهواز از نظر ریلی یک استثنا درایران است که دارای ۵ ایستگاه راه آهن در رینگ شهری است

عضو هیئت مدیره راه آهن کشور : کلانشهر اهواز از نظر ریلی یک استثنا درایران است که دارای ۵ ایستگاه راه آهن در رینگ شهری است

به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴ سعید رسولی امروز چهارشنبه ۲۸ آذرماه درهمایش حمل نقل وتوسعه پایدار درسالن اجتماعات هتل نیشکر اهواز اظهار کرد: حمل‌ونقل عمومی با صرفه‌جویی زیاد در مصرف سوخت، کمک به کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی و کمک به کاهش تلفات جاده‌ای کمک شایانی به کشور خواهد کرد. امروز بیش از ۱۱ هزار کیلومتر خطوط ریلی در کشور وجود دارد و استان خوزستان بیش از ۸۰ سال است که دارای راه‌آهن است.

وی افزود: در گذشته که خطوط ریلی به طور گسترده در کشور احیا شد  یک اشتباه استراتژیک رخ داد و این بود که ایستگاه‌های راه‌آهن در خارج از محدوده شهری قرار داده شدند  که این برخلاف توسعه‌یافتگی ریلی کشورهای مختلف دنیا است.

عضو هیئت‌مدیره راه‌آهن با اشاره به این‌که ۷۰ درصد حمل‌ونقل ژاپن از طریق ریل صورت می‌گیرد، عنوان کرد: در شهر تهران به فاصله ۴۵ کیلومتری فقط یک ایستگاه داخلی راه‌آهن وجود دارد، در یزد به فاصله ۱۵ کیلومتری یک ایستگاه راه‌آهن و در مشهد نیز با فاصله ۱۵ کیلومتری یک ایستگاه راه‌آهن وجود دارد. در این میان شهر اهواز یک استثنا در ایران است که دارای ۵ ایستگاه راه‌آهن در رینگ شهری است.

وی گفت: پنج ایستگاه نظامیه، قدس، میاندشت،کارون و مرکزی اهواز در سطح شهر وجود دارند و مناطق مسکونی، دانشگاهی و صنعتی به‌راحتی به این ایستگاه‌ها دسترسی پیدا می‌کنند.

عضو هیئت‌مدیره راه‌آهن با بیان اینکه راه‌آهن کشور ریل‌باسی با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان تقدیم اهواز کرد، اظهار کرد: برای اولین بار در سطح کشور تبدیل خطوط راه آهن به مرکز تی او دی در اهواز مورد مطالعه قرار گرفت که می‌تواند موجب تحول در اقتصاد استان خوزستان شود. همچنین ۱۳ ایستگاه برای ریل باس در سطح شهر اهواز طراحی شده است.

وی افزود: با احداث این ایستگاه‌ها قطار ریل‌باس می‌تواند مناطق داخل شهر را به طور کامل پوشش دهد و برای اولین بار در کشور راه‌آهن درون‌شهری در استان خوزستان فعال می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا