ایران و جهان

ظهور شکوفه‌های جادویی منیزیم در دریاچه نمک چین

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با کاهش دمای هوا در شمال چین، علم شیمی جادوی خود را در دریای «مرده چین» نمایان می‌کند.

براساس گزارش «سی‌جی‌تی‌ان»، بلورهای سفید در دریاچه نمک «یانگچنگ» در استان شانشی چین، صحنه شگفت‌انگیزی در این منطقه پدید آورده است.

این دریاچه یکی از قدیمی‌ترین دریاچه‌های نمک در چین است و نخستین باری که انسان نمک را از این دریاچه به دست آورد به حدود ۴ هزار سال پیش برمی‌گردد.

در طول تابستان، زمانی که سطح آب پایین می‌‌آید، گروه بزرگی از جلبک‌های قرمز در دریاچه نمایان می‌شوند. از طرفی سطح شوری و دما در تالاب‌های مختلف این دریاچه، یک جعبه رنگ نقاشی با رنگ‌های زیاد را ایجاد می‌کند.

به هنگام زمستان نیز، با افت دمای هوا به حدود ۷ درجه سیلسیوس، گل‌های منیزیم پدیدار می‌شوند. درحقیقت این گل‌ها سولفات منیزیم هستند که در دمای پایین به شکل کریستال و بلور تبدیل می‌شوند.

گفتنی است، این دریاچه نمک به تدریج به یک منظره زیبا و محبوب برای توریست‌ها در سراسر جهان تبدیل شده است. همچنین به دلیل اقداماتی که از سوی دولت انجام شد، اکولوژی محیط زیست در اطراف این دریاچه در سال‌های اخیر به طور قابل ملاحظه‌ای پیشرفت کرد و منجر به افزایش تعداد پرندگان مهاجر در طول زمستان در اطراف این دریاچه شد.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا