ایران و جهان

طرح تامین آب شهرستان بندرلنگه به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرلنگه، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان صبح امروز در حاشیه افتتاح طرح تامین آب این شهرستان که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد،‌ اظهار داشت: این طرح در قالب سه پروژه خط انتقال آب به طول شش کیلومتر، احداث  ایستگاه پمپاژ و یک باب مخزن به حجم ۱۰ هزار مترمکعب اجرا شده است.  

امین قصمی افزود: افزایش  ظرفیت آب تولیدی از طریق آب‌شیرین‌کن‌ها در راستای تامین آب پایدار شهرهای بندرلنگه و کنگ و ارتقاء بهداشت و افزایش رضایت عمومی به عنوان مهم‌ترین هدف اجرای این طرح است.

وی در خصوص منابع آبی شهرستان بندرلنگه و کنگ گفت: در حال حاضر آب این شهرستان از طریق دو سایت آب‌شیرین‌کن با ظرفیت‌های هفت‌هزار و ۵۰۰ و ۱۶ هزار مترمکعب در شبانه‌روز (ظرفیت فعلی ۱۰ هزار مترمکعب) تامین می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان در ادامه تصریح‌کرد: اعتبار اجرای طرح تامین آب شهرستان بندرلنگه بیش از ۱۴۷میلیارد ریال می‌باشد.

قصمی افزود: با بهره‌برداری از این طرح تامین آب، آب‌شیرین‌کن ۱۶ هزار متر مکعبی بندرلنگه با ظرفیت کامل وارد مدار تولید شده و با اجرای این طرح، مشکل کمبود آب این شهرستان نیز رفع می‌شود.

انتهای پیام/خ


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا