ایران و جهان

شکست واشنگتن عامل اصلی تصمیم آمریکا برای خروج از سوریه است


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان به تصمیم ایالات متحده آمریکا برای خروج از سوریه واکنش نشان داد.

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص اعلام کرد: ایالات متحده آمریکا به دلیل متحمل شدن شکست در سوریه تصمیم به خروج از این کشور گرفته است.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان همچنین اظهار داشت:  آمریکایی ها تصمیم به خروج از سوریه گرفته اند چرا که پس از هفت سال سوریه با آزادسازی بخش های زیادی از خاک خود آمریکا را از تحقق هرگونه دستاوردی مایوس کرده است.

وی افزود: آمریکایی ها اعلام کرده اند که به خاطر پایان داعش می خواهند از سوریه بروند و این مساله به شدت تمسخرآمیز و خنده آور است، چرا که خود آن ها داعش را به وجود آوردند و خود آن ها با حمایت تسلیحاتی و تجهیزاتی به طولانی شدن عمر آن کمک کردند.

معاون دبیرکل حزب الله اضافه کرد: زمانی که ارتش سوریه و نیروهای همپیمان آن منطقه «دیرالزور» را آزاد کردند، آمریکایی ها مانند یک مانع در منطقه شرق فرات ایستادند تا کسی به داعش تعرضی نکند، چون هنوز داعش وظایف دیگری داشت. آمریکا تقریبا یک سال و نیم کار نابودی داعش را در منطقه دیرالزور و شرق فرات با مانع روبرو کرد تا نیروی دیگری را جایگزین آن کند.

قاسم تاکید کرد: آمریکا حامی داعش بوده و کسی نیست که آن را از منطقه ما اخراج کرده، بلکه این ارتش سوریه، بسیج مردمی و ارتش و ملت عراق، حزب الله لبنان و ایران اسلامی و همه محور مقاومت بوده است که بر حکمرانی داعش بر عراق و سوریه و احتمال آن در لبنان پایان دادند و ارتش آمریکا به داعش نیاز داشت تا بر منطقه مسلط شود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا