ایران و جهان

سناتورهای آمریکایی قطعنامه‌ای علیه «محمد بن سلمان» معرفی کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اعضای هر دو حزب مجلس سنای آمریکایی قطعنامه‌ای معرفی کرده‌اند که مشارکت «محمد بن سلمان»، ولیعهد رژیم سعودی در ترور «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی را محکوم می‌کند. 

این قطعنامه غیرالزام‌آو را سناتورهای جمهوری‌خواه «لیندسی گراهام»، «مارک روبیو»، «تاد یانگ» و سناتورهای دموکرات «دیان فاینشتاین»، «اد مارکی» و «کریس کونز» یک روز بعد از نشست غیرعلنی با «رئیس سیا» درباره ترور خاشقچی معرفی کرده‌اند. 

لیندسی گراهام در بیانیه‌ای گفت: «این قطعنامه بدون هیچ‌‌گونه ابهام و به صراحت عنوان می‌کند که ولیعهد عربستان سعودی در قتل آقای خاشقچی همدستی کرده و منافع ما در زمینه امنیت ملی را در عرصه‌های مختلف به خطر انداخته است.»

این قطعنامه در تعارض آشکار با بیانیه‌های مقام‌های دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا قرار دارد که ادعا کرده‌اند هیچ شواهدی مبنی بر مشارکت محمد بن سلمان در ترور خاشقچی وجود ندارد.

قطعنامه مورد نظر از سایر اقدامات عربستان سعودی در منطقه، اعم از کارنامه حقوق بشری این کشور در جنگ یمن، محاصره اقتصادی و دیپلماتیک قطر و حبس مخالفان سیاسی این کشور نیز انتقاد به عمل می‌آورد. 

علاوه بر این، «باب کورکر»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا هم گفت نمایندگان این مجلس صبح پنجشنبه (به وقت واشنگتن) برای بررسی امکان توافق بر سر پیشنهاد تحریم عربستان سعودی نشست خواهند داشت. 

در حال تکمیل….


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا