ایران و جهان

سخنرانی و شعار دادن کافی نیست/ در برجام ۱۰۰ حق از ایران سلب شد


به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی چهارشنبه‌شب در جمع دانشجویان در بوشهر اظهار داشت: با گذشت حدود ۱۰۰ سال تاریخ از شهادت رئیسعلی دلواری اما شخصیت ایشان همچنان ارزشمند بوده که کارهای هوشمندانه‌ای انجام داده است.

وی با بیان اینکه شعار عدالت و آزادی برای دوره انقلاب مشروطه بود که واژه استقلال نداشت افزود: واژه‌های آزادی و عدالت مفاهیم ارزشمندی است که برای محقق‌شدن نیاز به یک بستر مناسب دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: رئیسعلی دلواری به مفهوم استقلال در حوزه کشوری رسید و از تمام ایران دفاع کرد، شهید مدرس نیز دنبال استقلال سیاسی بود.

وی با بیان اینکه شعار استقلال آزادی و جمهوری اسلامی انقلاب، یک منظومه کامل برای طرفدار از آزادی و استقلال مردم است افزود: حیات و ممات شهید رئیس علی دلواری مملو از درس‌های زندگی است که نشان داد تعرض به یک ملت هزینه سنگین دارد.

جلیلی ادامه داد: دشمنان ایران که خواهان دموکراسی هستند، با کنار رفتن دست نشانده خود و رسیدن ایران به مفهوم آزادی و استقلال علی‌رغم قرارداد برای اتمام نیروگاه هسته‌ای بوشهر، آن را نیمه‌کاره رها کردند.

وی بیان کرد: باید برجام‌خوانی در دانشگاه‌ها شروع شود، در همین برجام ۱۰۰ حق از ایران سلب شد از جمله ۳۳ حق علمی و ۲۳ حق تحقیق کردن بود. حتی طبق برجام ایران نمی‌تواند بیشتر از ۱۳۰ تن آب سنگین داشته باشد ولی همه کشورهای عضو  کلاهک هسته‌ای دارند.

نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: اما بعد از اجرایی شدن نتیجه برجام چی شد. بعد از گذشت هفت ماه از خارج شدن آمریکا از برجام هیچ کشوری این مورد را محکوم نکرد و صرفا به ابراز تأسف و نگرانی اکتفا کردند.

وی گفت: دشمن بعد عبور از خاک‌ریزهای هسته‌ای قطعا وارد خاک‌ریزهای دیگر خواهند شد. باید هوشمندانه و با چشم باز به تمامی مسائل نگاه کنیم، روند و علل‌ها را بررسی و تحلیل کنیم.

جلیلی خاطرنشان کرد: دشمن به دنبال پوشاندن موفقیت‌ها و پیشرفت‌های انقلاب است، ما در تفکرات انقلابی باید به قله نگاه کنیم، همیشه یک نگاه انقلابی و صحیح باعث پیشرفت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه نقش پالایش دارد که باید دنبال دلایل موفقیت‌ها و عدم موفقیت‌ها باشد افزود: یکی از راهکارهای موفقیت احساس مسئولیت است که نیاز به شرکت فعال مردم در همه زمینه‌ها دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: تنها سخنرانی و شعار دادن کافی نیست برای تحقق پیشرفت و توسعه نیاز به یک حرکت جمعی است و هرکس باید در حد وسع در خدمت انقلاب باشد.

وی اظهار داشت: یکی از اهداف مهم انقلاب ما کمک به مستعضفان و محرومان بوده است، باید به نقطه مطلوب در عدالت اجتماعی و توضیح درست منابع برسیم و این مهم نباید در حد حرف و شعار باقی بماند.

در این نشست دانشجویان منتخب و نماینده تشکل های دانشجویی سوالات خود را پرسیدند و جلیلی ابتدا تمامی سوالات دانشجویان را شنید و بعد از آن شروع به ایراد سخرانی کرد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا