ایران و جهان

رتبه‌بندی خاص معلمان شاغل است/ پیگیری برای بهبود معیشت بازنشستگان فرهنگی

احمد صافی رئیس کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در واکنش به خواسته مخاطبان این خبرگزاری در سامانه «فارس من» درباره «در رتبه بندی معلمان باز نشستگان فرهنگی فراموش نشوند»، اظهار کرد: رتبه‌بندی طبق مقرراتی که اعلام شده است عبارت است از تلاش‌ها و کوشش‌های معلمان هنگامی که کار می‌کنند، درس می‌دهند و تحقیق می‌کنند بنابراین رتبه‌بندی خاص معلمان شاغل است.

وی ادامه داد: برای بازنشستگان باید فکرهای دیگری شود به عنوان مثال مهم‌ترین مسئله این است که تجارب معلمان بازنشسته را بگیرند و از تجارب آنها امکاناتی برای معیشت‌شان در نظر بگیرند؛ مثلاً آثارشان را چاپ کنند، خاطره‌های‌شان را به قلم بکشند، نوشته‌هایشان را منتشر کنند و این می‌تواند کمک کند.

صافی افزود: امسال قرار است ۲۰ درصد به حقوق همه شاغلان اضافه کنند که طبق قانون به بازنشستگان هم اضافه می‌کنند؛ دوم اینکه قرار است ۲ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق اختصاص دهند و ما جلسات متعددی از جمله امروز با رئیس صندوق بازنشستگی کشور و چند نماینده و رؤسای کمسیون‌های مجلس داریم درباره اینکه چکار کنیم تا این ۲ هزار میلیارد افزایش پیدا کند زیرا می‌خواهیم تا ۵ هزار میلیارد افزایش یابد و اگر این افزایش رخ دهد، کمک کسانی است که فاصله حقوق دارند و احساس تبعیض می‌کنند.

وی گفت: سومین مسئله این است که رئیس صندوق بازنشستگی می‌گوید که یک سامانه‌ای طراحی شده است تا فرزندان بازنشستگان که لیسانس، فوق‌لیسانس و دکترا دارند در آن ثبت‌نام کنند و در شرکت‌ها و کارخانه‌ها از وجود این افراد در حد امکان استفاده شود.

رئیس کانون بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه عنوان شده است که وام به کسانی است که بازنشسته هستند و وام نگرفته باشند، تخصیص می‌یابد، گفت: همچنین طرح «در خانه نمانید» اجرا می‌شود تا افراد بازنشسته در این طرح گردشگری شرکت کنند و سوبسید گردشگری برای ایرانگردی به آنها داده می‌شود.

وی تصریح کرد: از دیگر اقدام صندوق بازنشستگی، رایزنی برای پرداخت زودتر حقوق، برگزاری‌های دوره‌های آموزشی برای سلامت مانند آلزایمر و پیگیری بیمه تکمیلی بازنشستگان است.

صافی درباره بازنشستگان آموزش و پرورش گفت: معتقدم خواسته‌های بازنشستگان به حق است و ما باید برای ۸۵۰ هزار بازنشسته آموزش و پرورش بیشتر تلاش کنیم و به سراغ نمایندگان و مسؤؤلان برویم و بتوانیم به معیشت و تکریم آنها بیشتر توجه شود.

وی از تأسیس باشگاه‌های خاص بازنشستگان آموزش و پرورش خبر داد و گفت: دو باشگاه در تهران و کرج ایجاد شده است و سومین باشگاه هم قرار است در تبریز افتتاح شود.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا