اخبار خوزستاناقتصادیتیتر دوستون وسط

درصدا وسیمای خوزستان صورت گرفت؛ نشست هم اندیشی انجمن پلیمری و شیمیایی خوزستان با اصحاب رسانه

 

به گزارش پایگاه خبری خوز ۲۴ ، رحیمی رئیس صدا و سیمای مرکز خوزستان گفت: امیدواریم بتوانیم در خدمت بخش خصوصی به معنای واقعی باشیم‌و شعار ندهیم.

وی افزود: باید رهنمود های رهبر انقلاب اسلامی را در سال تولید ملی و حمایت از کالای داخلی گوش جان بنهیم‌ و مانند یک سرباز در جهت عملیاتی شدن این شعار در شرایط بحران و آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی گام برداریم.

رحیمی اظهار کرد: به این ۴۰ سال حیات انقلاب اسلامی افتخار می کنیم هر چند ضعف هایی نیز بوده و حوادثی بر ما تحمیل شده که در روند شتاب رشد کشور تاثیر گذار بوده است.

وی اضافه کرد: بخش خصوصی تاکید مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و تنها راه برون رفت از بن بست های اقتصادی است که دشمنان برای ما ایجاد کرده اند.

رحیمی با اشاره به اینکه خوزستان قطب پتروشیمی کشور است عنوان کرد: چرا باید از ۲۳۰ واحد تولیدی فقط ۱۸۰ واحد آن فعال است، مسئولین باید پاسخ بدهند که علت این ضعف چیست؟ ما نمیخواهیم کسی را متهم کنیم بلکه باید راهکارهایی با کمک هم به مسئولین ارائه بدهیم.

رئیس صدا و سیمای مرکز خوزستان گفت: هر کسی در دایره نظام‌جمهوری اسلامی ثروت و فکر خود را در این کشور سرمایه گذاری کرده است هیچ محدودیتی برای منعکس کردن سرمایه گذاری نداریم.

وی خطاب به انجمن صنایع پلیمری و شیمیایی تاکید کرد: باید بسته ای برای ما تعریف کنید و طرحی نوشته و در اهداف خود و ارائه طرح مناسب استمرار داشته باشید. ما را یار دوازدهم خود بدانید. شما به شکوفایی اقتصاد کشور کمک میکنید مانیز به شما کمک خواهیم کرد و نگران هزینه های صدا و سیما برای انعکاس اخبار خود نباشید.

رحیمی ضمن اظهار امیدواری از شتاب آغازین حرکت اولیه این انجمن گفت: بارها پیش آمده که حرکت ها با شتاب خوبی آغاز می شوند ولی در ادامه راه با کوچکترین ناملایماتی خسته و نا امید می شوند باید برنامه ها هدفمند بوده و خروجی خوبی داشته باشد. باید برای توسعه استان خوزستان فکری کرده و افق دید داشته باشیم.

نور آبادی دبیر انجمن صنایع پلیمری و شیمیایی خوزستان در ادامه این جلسه در خصوص شکل گیری این انجمن تصریح کرد: سالهاست که استان خوزستان در خصوص صنف صنایع پلیمری و شیمیایی متولی خاصی نداشته است.

وی افزود: بدین روی تصمیم بر آن شد که این انجمن در شکل همگن و منسجم تاسیس شود تا بتواند خواسته های صنفی را پیگیری کند.

نور آبادی ضمن اشاره به تلاش های فراوان در جهت جمع آوری واحد های تولیدی در خوزستان اظهار کرد: بیش از ۲۳۰ واحد تولیدی در خوزستان داریم که تنها ۱۸۰ واحد آن فعال هستند.

دبیر انجمن صنایع پلیمری و شیمیایی خوزستان در خصوص اهداف این انجمن عنوان کرد: حل و فصل مشکل مواد اولیه، بحث صادرات و استاندارد ها از جمله اهداف اولیه ما است که حل مشکلات بیمه بانکی و سایر موارد در مراحل بعدی پیگیری قرار خواهند گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد و گفت: امیدواریم با اتخاذ سیاست های مشترک و صحیح در بهبود فضای کسب و کار مفید واقع شویم.

نور آبادی ضمن اشاره به وجود صنایع مادر در استان خوزستان خاطر نشان کرد: حمایت از صنایع پایین دستی از وظایف صنایع مادر است که در خوزستان به درستی به آن عمل نمی شود و نتیجه آن عدم رشد کافی صنایع پایین دستی است که با کمبود مواد اولیه مواجه شده و ناچار به خرید مواد اولیه از بازار آزاد شده و امتیاز رقابت از آنها سلب می شود.

وی ضمن انتقاد از مدیران دولتی برای تامین مواد اولیه از صنایع مادر تاکید کرد: از مدیران دولتی قطع امید کرده ایم زیرا به هر دری زدیم بسته بود. احساس می کنیم تنها راه چاره ما درخواست کمک از صدا و سیما و رسانه ها است که با رسانه ای کردن مشکلات واحد های تولیدی خوزستان بتوانند برای تداوم و حیات این واحد ها قدم موثری بردارند.

نور آبادی ضمن درخواست حمایت از صدا و سیما گفت: همانطور که رئیس صدا و سیمای استان خوزستان از روز اول در خصوص تاسیس این انجمن مشوق ما بوده اند اکنون نیز در معرفی هر چه بیشتر این انجمن از طریق این رسانه همکاری کنند تا در استان حداقل ۲۳۰ واحد تولیدی فعال داشته باشیم.

ملک پور، رییس انجمن صنایع پلیمری و شیمیایی نیز در این جلسه گفت: در شرایط اقتصادی حال حاضر کشور، با همه تنگناها در بخشهای اقتصادی، صنعت و تولیدی، ضرورت یک هم افزایی بیش از گذشته وجود دارد.

وی افزود: در جهت مقاومت و مبارزه با شانتاژ های بین المللی باید شرایط موجود را حفظ کنیم و از افرادی که فعالیت می کنند حمایت کنیم تا جریان اقتصادی که حرکت کندی دارد از تکاپو نیفتد.

ملک پور تصریح کرد: مقرر شد این دعوت، همگانی شده تا حمایت همه رسانه ها را در بر داشته باشد تا این هم افزایی با صدای بلند تری به گوش سنگین شده مدیران دولتی برسد.

رئیس انجمن صنایع پلیمری و شیمیایی عنوان کرد: در آینده با شرایط سختری مواجه خواهیم بود که مدیران باید با حفظ شئونات کشوری در جایگاه خود مسئولیت پذیر بوده و از بحران ها اجتماعی جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: در یکماه گذشته شاهد نارضایتی های انسانی و کارگری در سطح شهر و استان خوزستان بوده ایم که ناشی از رسوبات مدیریت های غلط گذشته است.

ملک پور خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از این اتفاقات ناخوشایند بر آن شدیم گرفتاری های صنفی خود را شفاف بیان کنیم و از مسئولین بخواهیم که پاسخگو باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا