ایران و جهان

تزریق۸۰میلیارد اعتبار به مسکن مهر پردیس/جزئیات نحوه انتقال واحدها


سید مهدی هدایت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص همکاری شرکت عمران شهر جدید پردیس با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) اظهار داشت: همکاری این دو دستگاه در موضوع احداث متروی پردیس است و شرکت عمران شهر جدید پردیس و قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص)، علاوه بر این پروژه، چند پروژه زیرساختی دیگر را نیز با یکدیگر تکمیل خواهند کرد.

وی تأکید کرد: قرار نیست قرارگاه ، مسکن مهر پردیس را تکمیل کند؛ معمولاً قرارگاه در مسائل اجتماعی مانند مسکن مهر ورود نمی‌کند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان اینکه اصلی‌ترین موضوع در دست اقدام برای مسکن مهر این شهر، رفع مشکل افزایش قیمت نصبیات در پروژه‌های مسکن مهر است، افزود: در حال حاضر احداث ۵۰۰۰ واحد مسکن مهر پردیس به پایان رسیده اما مشکل نصبیات مانند آسانسور، پکیج و شیرآلات را داریم که به طور متوسط، هر واحد بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان برای تکمیل این نصبیات، منابع نیاز دارد. به طور مثال هزینه احداث هر دستگاه آسانسور در هر مجتمع تا ۱۰۰ میلیون تومان افزایش داشته که مجتمع‌های ۵ طبقه باید ۱۰ میلیون تومان برای نصب آسانسور به ازای هر واحد پرداخت کنند.

هدایت درباره راهکارهای تأمین منابع مالی تکمیل پروژه‌های مسکن مهر پردیس گفت: دو اقدام را به طور جد در دستور کار داریم که شامل افزایش وام متقاضیان از محل منابع بانک عامل بخش مسکن و همچنین بازگرداندن ۸۰ میلیارد تومان از آورده‌های متقاضیان مسکن مهر پردیس است که در گذشته صرف احداث زیرساخت‌ها شده بود. به همین دلیل به دنبال اخذ مصوبه هیئت دولت هستیم تا این ۸۰ میلیارد تومان را در جهت تکمیل پروژه‌ها، به مردم بازگردانیم.

این مقام مسئول در شرکت عمران شهرهای جدید در خصوص انتقال اضافه ثبت‌نامی‌های مسکن مهر پردیس به پرند و هشتگرد تصریح کرد: قرار است این روند صرفاً با توافق متقاضی انجام شود و اگر متقاضیان راضی نباشند، مجبور به انجام آن نخواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مبلغ آورده مسکن مهر پرند و هشتگرد، کمتر از آورده ثبت‌نام برای مسکن مهر پردیس است، در صورتی که متقاضی خرید مسکن مهر در پردیس مایل به انتقال به پرند و هشتگرد باشد، مابه‌التفاوت آورده وی در پردیس نسبت به آورده‌های پرند و هشتگرد به متقاضی عودت داده خواهد شد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا