ایران و جهان

تایید کلیات طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها با استفاده از سرمایه‌گذاری مردم در کمیسیون انرژی

غلامرضا شرفی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره جزئیات جلسه امروز این کمیسیون گفت: در این جلسه بحث افزایش ظرفیت پالایشگاه‌های میعانات گازی و نفت خام با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی و همچنین توسعه صنایع پایین دستی نفت مطرح شد که کلیات این طرح رأی لازم را از کمیسیون انرژی کسب کرد.

وی افزود: اقدامات جزئی مربوط به این افزایش قرار شد در جلسه بعدی کمیسیون انرژی مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: در جلسه امروز کارشناسان متعددی از مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و کارشناسان فنی این امر در وزارت نفت در جلسه حضور داشته و مباحث فنی این افزایش ظرفیت مورد بررسی قرار گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد با تصمیم‌گیری نهایی در خصوص جزئیات این افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها و رأی مثبت کسب شده در این خصوص در کمیسیون بتواند نویدبخش برون‌رفت از خیلی از اتفاقات نفت، پالایش بوده و گام بزرگی در اجرای اقتصاد مقاومتی، نفت و فرآورده‌های نفتی بوده و پاسخ محکمی به تحریم‌های اخیر باشد.

شرفی خاطرنشان کرد: بخش زیادی از افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها به میزان فروش نفت و میعانات گازی و بودجه تخصیص یافته به این توسعه در سال آینده برمی‌گردد ضمن اینکه بخشی از این افزایش نیز به توانایی پیمانکاران در اجرای پروژه‌ها است که با تناسب ملاحظات صورت گرفته می‌توان امیدوار بود که ظرفیت پالایشگاه‌ها توسعه خوبی پیدا کند.

وی با بیان اینکه بخشی از افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها به سرمایه‌گذاری مردم در این خصوص باز می‌گردد، گفت: اگر مشوق‌های لازم در این بخش به مردم داده شود آنها می‌توانند به خوبی در صنایع پایین دستی سرمایه‌گذاری لازم را انجام دهند ضمن اینکه وزارت نفت هم نسبت به اعمال این مشوق‌ها به مردم نظر مثبتی دارد و امیدواریم که مردم هم از این مشوق‌ها استقبال کرده و با سرمایه‌گذاری لازم کمک‌های خوبی را به اقتصاد کشورمان انجام دهند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخش عمده‌ای از نحوه سرمایه‌گذاری مردم برای افزایش ظرفیت پالایشگاه‌ها و میعانات گازی و نفت خام تعیین تکلیف شده و حتی چند و چون آن نیز نهایی شده است اما باید برخی جزئیات در این خصوص تعیین تکلیف و قوانین مرتبط با این مشخص شود که البته مجلس تلاش می‌کند تا موانع در این مسیر را مرتفع کند.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا