ایران و جهان

امیدواری مقامات واشنگتن به همکاری با دولت جدید لبنان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، یک مقام وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه اظهار داشت که مقامات کاخ سفید امیدوارند دولت جدید لبنان در حوزه منافع مشترک با واشنگتن همکاری کند.

این مقام آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفت: «ما امیدواریم که دولت جدید لبنان یک کشور باثبات و امن را بنیان نهد که به صلح، پاسخگویی به نیازهای مردم لبنان و همکاری با آمریکا در حوزه منافع مشترک متعهد باشد».

این مقام آمریکایی در ادامه اظهارات خود نسبت به قدرت فزاینده «حزب الله» لبنان- شبه نظامیان شیعی مورد حمایت ایران- ابراز نگرانی کرد. این در حالی است که در کابینه دولت جدید، حزب الله لبنان برای نخستین بار بجای دو وزیر، سه وزیر معرفی می کند که یکی از آنها وزیر بهداشت و درمان این کشور خواهد بود.

بنا به گفته سیاستمداران، لبنان ظرف چندروز آینده یک دولت ائتلاف ملی و جدید تشکیل خواهد داد که به امیدها برای پایان یافتن نزاع سیاسی هفت ماهه در این کشور جان تازه ای بخشیده است.

به گزارش مهر، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان نیز در جدیدترین موضع گیری درباره روند تشکیل دولت این کشور، احتمال برگزاری نشست پارلمان لبنان برای دادن رأی اعتماد به اعضای دولت جدید تا قبل از پایان سال جاری میلادی را بعید ندانست.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا