ایران و جهان

ازبکستان و کانادا یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «جولان وهاب اف» سفیر ازبکستان در کانادا و «جیلس بریتون» رئیس انجمن بازرگانی کانادا در روسیه و اوراسیا یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

سفارت ازبکستان در شهر «واشنگتن» که همچنین در کانادا نیز آکرودیته شده، در شهر «تورنتو» با همکاری انجمن بازرگانی این کشور در روسیه و اوراسیا میزگردی برگزار و گسترش بیش از پیش همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی بین ۲ کشور را بررسی کرد.

در این نشست نمایندگان بیش از ۴۰ شرکت از جمله شرکت هواپیماسازی «Bombardier»، ساختمان سازی «Behlen»، خدمات مشورتی «Dentons»، انرژی خورشیدی «SkyPower»، صنایع معدن «Phoenix Geophysics» حضور داشتند.

شرکت کنندگان این نشست تاکید کردند که ازبکستان بیش از پیش توسعه خواهد یافت و در سال‌های اخیر در این کشور برای بازرگانان خارجی بهترین شرایط فراهم شده و شرکت‌های کانادایی خواستار استفاده از این فرصت برای سرمایه گذاری در این بازار خوش آتیه هستند.

در چارچوب این مراسم «جولان وهاب اف» سفیر ازبکستان در تورنتو و «جیلس بریتون» رئیس انجمن بازرگانی کانادا در روسیه و اوراسیا یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

این سند تعمیق همکاری‌های متقابل در زمینه‌های افزایش حجم مبادلات بازرگانی و سرمایه گذاری‌ها بین ۲ کشور را در نظر دارد.

در پایان این نشست طرفین در مورد سازماندهی سفر نمایندگان بازرگانی کانادا به ازبکستان در سال ۲۰۱۹ میلادی به توافق رسیدند.

این هیئت بازرگانی کانادا همچنین در نمایشگاه و همایش بین المللی نفت و گاز «Oil and Gas Uzbekistan-2019» نیز شرکت خواهد کرد.

کانادا استقلال این کشور را در تاریخ ۲۵ دسامبر سال ۱۹۹۱ میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ ۷ آوریل سال ۱۹۹۲ میلادی بین این ۲کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/ح


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا