ایران و جهان

ارکستر ملی آثار انقلابی اجرا می‌کند/ حضور در افتتاحیه جشنواره فجر


به گزارش خبرنگار مهر، فریدون شهبازیان رهبر دائم و مدیر هنری ارکستر ملی ایران در حاشیه تمرین این مجموعه موسیقایی به مناسبت برگزاری کنسرت «شبی با علی تجویدی» توضیح داد: طبق برنامه ریزی هایی که از قبل انجام داده بودیم قرار بود برنامه هایی را با اجرای استاد جمال الدین منبری به خوانندگی پوریا اخواص برگزار کنیم که به دلیل برخی از مشکلات زمانی که در این مورد داشتیم و باید هماهنگی هایی در این زمینه انجام می شد، این برنامه به تعویق افتاد و بنا شد تا در تازه ترین کنسرت ارکستر ملی برنامه ای را با یادبود استاد علی تجویدی برگزار کنیم که طی آن علی اصغر شاهزیدی و حسین علیشاپور به عنوان خواننده در این برنامه حضور دارند.

وی افزود: رپرتواری که در کنسرت روز ۲۹ آذر پیش روی مخاطبان قرار می گیرد همان اجرایی است که چندی پیش بخشی از آن را در اصفهان با خوانندگی آقای شاهزیدی اجرا کرده بودیم و چون این کنسرت یادمانی از استاد تجویدی است تصمیم گرفتیم بار دیگر برنامه ای را با این فضا ایجاد کنیم که بر این اساس ۱۰ قطعه موسیقایی به آهنگسازی زنده یاد علی تجویدی اجرا می شود. این در حالی است که طبق سنوات قبلی ۴ قطعه بی کلام هم در این کنسرت خواهیم داشت که بر این اساس آثاری از حسین دهلوی، روح الله خالقی و بنده پیش روی مخاطبان قرار می گیرد. این اجراها نیز به این دلیل است که دوست نداریم مانند کنسرت های پاپ برنامه ای با یک رویه یکنواخت داشته باشیم.

رهبر دائم ارکستر ملی درباره برنامه های آینده این مجموعه بیان کرد: روزهای ۲۰ و ۲۱ دی در تبریز کنسرت هایی را برگزار خواهیم کرد. این در حالی است که روز ۲۶ دی نیز کنسرتی را در تهران به رهبری مهمان وحید علیپور اجرا می کنیم که در این کنسرت رشید وطن دوست به عنوان خواننده حضور دارد. البته ما برای چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی نیز برنامه ریزی هایی را انجام دادیم که یکی از آنها اجرای آثار مرتبط با موسیقی های انقلابی است که مخاطبان با آنها خاطرات زیادی دارند. این رپرتوار همزمان با آغاز سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر اجرا می شود که امیدوارم تا آن زمان بتوانیم پارتیتورهای مربوط به این آثار را پیدا کرده و پس از آن برای انتخاب خواننده اقدام کنیم.

شهبازیان در پایان گفت: این اجرا به نوعی اولین اجرای سی و چهارمین جشنواره موسیقی فجر خواهد بود. البته ما به همین مناسبت و با توجه به اینکه استان کرمان در این دوره از جشنواره یکی از بخش های محوری را تشکیل می دهد، کنسرت هایی را به مدت سه روز در این شهر برگزار خواهیم کرد. این در حالی است که پس از پایان جشنواره نیز کنسرتی را به آهنگسازی جمال الدین منبری و خوانندگی پوریا اخواص برگزار خواهیم کرد که جزییات آن روزهای آینده اعلام می شود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا