ایران و جهان

آمریکا به دنبال تجزیه وتضعیف ایران/فشار اقتصادی را مدیریت می‌کنیم


به گزارش خبرنگار مهر، دریابان علی شمخانی پیش از ظهر امروز در مراسم یادواره شهید تندگویان و یک هزار و ۵۵ شهید صنعت نفت در اهواز اظهار کرد: در دهه چهارم انقلاب و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سرزمین مقاومت خوزستان، دهمین گردهمایی خانواده شهدای نفت به رهبری و علمداری شهید محمدجواد تندگویان و یک هزار و ۵۵ شهید امروز این مراسم برگزار می‌شود، نشانه‌ای از وفاداری رهروان راه شهدا در بخش انرژی و نفت کشور است.

وی افزود: دهمین اجلاس مفهومش این است که در دوران مختلف با گرایش‌های متفاوت در بخش نفت جریانی به نام مدافع ارزش‌ها وجود دارد؛ آن کسی که مرا به اینجا آورده سابقه آشنایی با شهدای نفت و ارادت به این افراد والامقام است.

دریابان شمخانی با اشاره به اینکه شهدا به گردن همه حق دارند، تصریح کرد: باید سئوال پرسید که برای تجلیل گرد هم می‌آییم یا اینکه به دنبال اثبات معنایی هستیم که در رفتار شهد با ارائه بهترین، گران‌ترین و ذی‌قیمت‌ترین دارایی در عمل ثابت کردند که وفادار به خط و ارزشی هستند که امام حسین (ع) پایه‌گذاری کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه جایی که احساس می‌شود رفتار ما با راه شهدا زاویه دارد، باید توبه کنیم، گفت: آیا ما عادت کردیم که مراسم برگزار کنیم و قسمتی از تشریفات است یا اینکه خیر به دنبال برجسته‌سازی مسیر و رفتاری هستیم که عامل بقای نظام جمهوری اسلامی ایران است.

دریابان شمخانی با تأکید بر اینکه در مراسمی که برای شهدا می‌گیریم بیشتر باید به دنبال عبرت گیری باشیم، ادامه داد: شهید تندگویان اولین شهید وزیر و تنها شهید وزیر تولید وطنی است چون فارغ‌التحصیل دانشکده نفت آبادان هست و درس خوانده دانشگاه‌های خارج از کشور نبود.

وی عنوان کرد: در هشت سال جنگ تحمیلی نیروهای انقلابی وزارت نفت چنان پتانسیل اقتصادی داشتند که هم نفت تولید و صادر می‌کردند و هم درعین‌حال در دفاع مقدس حضور می‌یافتند.

دریابان شمخانی با اشاره به اینکه باید مقابل خطای سیاسی، مالی و یا هر خطای دیگری از خانواده شهدا خجالت زده شد، بیان کرد: هنوز اگر مدافع حرمی در نفت هست ناشی از پایه‌گذاری همان فرهنگ است که با تشریفات، پیام و یا تضاد عمل و حرف قابل نهادینه‌سازی نیست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تأکید بر اینکه بینی ترامپ را به خاک خواهیم مالید، اظهار کرد: مهم این است که بدانیم هر کدام از اقشار کجای راهبرد قرار دارند، آن وقت پیروزی حتمی خواهد بود. صدام هم فکر می‌کرد یک هفته‌ای خوزستان را اشغال می‌کند و یا اینکه چون اکثر مردم استان عرب هستند با گل از وی استقبال می‌کنند ولی امروزه او حتی برای مقبره‌اش نگهبان دارد و عراق در اختیار شیعیان و ایران پابرجا است.

دریابان شمخانی با اشاره به اینکه می‌توانیم این مقطع از فشار اقتصادی آمریکا را با تکیه بر توانمندی داخلی ایران مدیریت و کشور را همچنان یکپارچه و رو به توسعه اداره کنیم، اظهار کرد: ترامپ خاک ریزهای مختلف تعهدات خود را رد کرد؛ بنابراین با عهدشکنی‌های ترامپ باید راهبرد تحریمی آمریکا که به منظور تسلیم جمهوری اسلامی و تغییرات در این کشور به کار برده را مأیوس کنیم.

وی با تأکید بر اینکه آمریکا به دنبال خدشه به تمامیت ارضی ایران است، اضافه کرد: آمریکا به دنبال تجزیه و تضعیف ایران قدرتمند امروز است که در مدیترانه و دریای سرخ حضور دارد .


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا