ایران و جهان

کینه نسبت به لاجوردی نه به خاطر دادستان بودنش بلکه به خاطر بصیرت او بود/ لاجوردی به حکم قانون احترام می‌گذاشت

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون قوه قضائیه عصر امروز در مراسم نوزدهمین سالگرد شهادت شهید لاجوردی با اشاره به شهید مدافع حرم محسن حججی اظهار داشت: این شهید در این ایام کشور را متحول کرد و به برکت این شهید سرافراز و سربریده کشور متحول شد.

وی افزود:‌ باید بدانیم نظام و انقلاب که امروز به دستمان رسیده چه خون‌هایی در ایجاد و بقای آن ریخته شده است.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه اگر امروز ناهنجاری‌ها، نامردی‌ها و ناملایمات را مشاهده می‌کنیم، شیطان‌صفتان در گوش ما نخوانند که نتیجه این خون‌ها چه شد که انقلاب ما دارای این نواقص است، تصریح کرد: جنگ حق و باطل تا قیامت و تا زمان ظهور حضرت حجت(عج) ادامه خواهد داشت.

سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه از سال ۵۹ تا زمان شهادت شهید لاجوردی ایشان را می‌شناختم، خاطرنشان کرد: در مقطعی شبانه‌روز و در مقاطعی نیز کمتر یا بیشتر در خدمت شهید لاجوردی بودم.

وی افزود: شهید لاجوردی از ابتدای جوانی با تربیت دینی که از خانواده یافته بود، نسبت به ظلم، ظالم، بی‌عدالتی و اجحاف و همچنین رعایت ارزش‌های الهی حساس بود.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: سابقه زندگی لاجوردی را که نگاه می‌کردم می‌دیدم در تمام دوران جوانی تا روز شهادت همیشه ولایت‌مدار، قانون‌مدار، دین‌مدار، متدین و مجاهد بود و نسبت به ظالمان متصلب و سخت بود.

معاون قوه قضائیه با بیان اینکه شاهد هستیم که اگر شورای عالی امنیت ملی تصمیمی می‌گیرد که بر اساس قانون اساسی لازم‌الاجراست، زیرپا گذاشته می‌شود، اضافه کرد: همچنین اگر مجلس قانونی را بگذراند و شورای نگهبان آن را تأیید کند، اگر به مذاق‌مان خوش نیاید، قانون مصوب مجلس را ابلاغ نمی‌کنیم و به او ایراد می‌گیریم.

وی با تأکید بر اینکه شهید لاجوردی اگر حقی از طرف قانون برای اعتراض به او داده می‌شد، اعتراض می‌کرد، اظهار داشت: اگرهم قابل اعتراض نبود به آن احترام می‌گذاشت و اجرا می‌کرد.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: لاجوردی به تمام معنا مقید به اسلام بود و نه اینکه بگوید این حکم صادره از قرآن و معصومین و مرجع تقلید را اجرا نمی کنم. هستند کسانی که آیه صریح قرآن را که برایشان می‌خوانی می‌گویند قرائت من با قرائت شما فرق دارد.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه برخی که با انگلیس و آمریکا رابطه نزدیک دارند، یک‌شب به اینجا نرسیده‌اند، خاطرنشان کرد: لاجوردی بصیر، تیزبین، آدم‌شناس و جریان‌شناس بود.

وی با بیان اینکه کسانی که نسبت به لاجوردی کینه و دشمنی داشتند به خاطر دادستان بودن او و احیاناً بازداشت افرادی توسط او نبود، بیان داشت: این دشمنی و کینه به خاطر بصیرت و تیزبینی لاجوردی بود.

محسنی اژه‌ای با تأکید بر اینکه شهید لاجوردی نسبت به بیت‌المال حساس بود، تصریح کرد: لاجوردی به عنوان دادستان و با توجه به اینکه مسئولیت سنگینی داشت، بیش از همه برای زندانیان وقت می‌گذاشت و بارها با چشمان خود دیدم که شب‌های طولانی تابستان را تا صبح با زندانی‌ها به سر می‌کرد و با آنها بحث می‌کرد تا قانع شوند.

معاون قوه قضائیه با بیان اینکه اگر کسی لاجوردی را نمی‌شناخت در آن شرایط سخت او را در زندان با زندانی‌ها نمی‌توانست تشخیص دهد، افزود: علی‌رغم اینکه بدگویی لاجوردی را پیش امام(ره) می‌کردند و چون نمی‌توانستند اتهامی دنیوی را به او نسبت دهند، می‌گفتند لاجوردی با زندانی‌ها بسیار سختگیر است.

وی در همین راستا گفت: لاجوردی برای خدا زیست، برای خدا کار و مبارزه کرد و برای خدا صبر کرد و نامهربانی‌ها را تحمل کرد و همچنین برای خدا با دشمنان خدا مبارزه کرد.

محسنی اژه‌ای با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب پیرامون دهه ۶۰، اظهار داشت: امروز که رهبر انقلاب در مورد دهه اول انقلاب و دهه ۶۰ به عنوان مظلوم یاد می‌کنند، واقعاً مظلوم است و شخصیت‌های نظام هم مظلوم هستند و باید برای شهید لاجوردی و شخصیت‌های این چنینی ده‌ها کتاب نوشته شود.

سخنگوی دستگاه قضا در پایان با تأکید بر اینکه شهید لاجوردی در مورد اطاعت از ولی‌فقیه اعتقاد راسخی داشت، تصریح کرد: امروز راه نجات همه ما نشستن در کشتی امامت و ولایت است و در این دنیای مواج و طوفانی اگر بر کشتی نجات بنشینیم، نجات پیدا می‌کنیم و اگر ننشینیم غرق می‌شویم.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا