ایران و جهان

نقش کنترلرهای ماهر در عبور از بحران هوایی دیروز مثال زدنی بود


به گزارش خبرنگار مهر به نقل از جامعه متخصصین پرواز، این تشکل صنفی ـ حرفه ای کنترلرهای پروازی طی بیانیه ای از نیروی انسانی متخصص این رشته به خاطر حفظ ایمنی پرواز و جان مسافران در بحران هوایی دیروز مهرآباد و چند فرودگاه بزرگ و اصلی کشور تشکر و قدردانی کرد.

در این بیانیه آمده است:

آنچه روز گذشته ساعاتی ارائه سرویس های کنترل ترافیک هوایی را در مرکز کنترل فضای کشور با پیچیدگی و دشواری های جان فرسا روبه رو ساخت بار دیگر به وضوح عیان نمود که علی رغم وجود تجهیزات مختلف، حضور نیروی انسانی متخصص و کارآمد و کارآزموده به عنوان محور و اساس موجودیت ارائه سرویس های ناوبری هوایی تا چه اندازه از نقش حیاتی و برجسته ای برخوردار است.

دیروز همگان شاهد تلاش خالصانه، قاطعانه، بسیارجدی و قابل تقدیر کنترلرهایی بودند که علی رغم اتفاقات پیش آمده و در دسترس نبودن بسیاری از سیستم ها و عملگرهای سامانه مربوطه، افزایش به یک باره مسئولیت خویش را چونان گذشته به جان خریدند و با توان و تخصص و هوشمندی خویش جای نقصان تجهیزات راپر نمودند تا مبادا بیش از این خدشه ای بر ایمنی آسمان ایران عزیز وارد شود.

کنترلرهای ترافیک هوایی که همواره به عنوان مدافعان ایمنی فضای کشور با جان ودل هرجا که نام ایران و عزت نظام مقدس اسلامی مطرح است تمام قد و با تمام وجودشان پای کار آمده و عشق و غیرت را در کنار تخصص خویش به سلاح موثر دفاع از ایمنی تبدیل نموده اند.

اینجانب با افتخار بر خود لازم می دانم که بر توان و حمیت شما حماسه آفرینان  در به جان پذیرفتن مسئولیت های مضاعف و از خود گذشتگی در ساعات سخت و دشوار پیش آمده درود فرستم و سلامتی شما عزیزان را در کنار افتخاری که دیروز آفریدید از خداوند متعال خواستارم.

امیر حسین رحیمی

دبیر کل جامعه متخصصین مراقبت پرواز


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا