اخبار خوزستاناخبار ویژه

انتخاب شهردار از طریق لابی و فشار را نمی پذیریم/نحوه درآمدزایی در شهرداری یکی از مبانی انتخاب فرد اصلح است

به گزارش خوز۲۴ نخستین جلسه علنی شورای پنجم اهواز که قرار بود ساعت ۹ صبح شنبه ٩۶/۶/۴برای تعیین شهردار اهواز تشکیل شود، به دلیل انصراف جمالی نژاد، نامزد اصلی شهرداری لغو شد.
انتخاب شهردار اهواز در روزهای اخیر از مباحث داغ بوده و معرفی جمالی نژاد شهردار سابق اصفهان به عنوان یکی از گزینه های اصلی شهرداری اهواز واکنش های بسیاری به دنبال داشته است.

محمد جعفر فلسفی رئیس شورای اسلامی شهر اهواز شنبه چهارم شهریور در نشست خبری به منظور تشریح دلایل لغو جلسه شورای شهر اهواز تایید کرد که انصراف نامزد اصلی شهرداری، این نشست را به تعطیلی کشانده است.
وی افزود: در فرآیند انتخاب گزینه نهایی شهرداری اهواز، تمام توجه بر روی یکی از گزینه ها، جمالی نژاد (شهردار سابق اصفهان) متمرکز بود و در همین راستا نشست هایی با وی برگزار شده بود.
فلسفی اضافه کرد: یکی از خواسته های جمالی نژاد این بود که اکثریت اعضای شورا همدل و متحد و بر روی شهردار منتخب، اتفاق نظر داشته باشند، این در حالیست که با وجود تلاش تا آخرین لحظات، تنها هشت نفر از اعضا با انتخاب وی موافق بودند و او با رصد کردن فضای مجازی متوجه حواشی انتخاب شهردار شده بود.
وی گفت: از سوی دیگر جمالی نژاد پیشنهادات دیگری از سایر استان ها داشت که در نهایت امروز به عنوان شهردار یزد انتخاب شد.
وی با بیان اینکه بومی بودن از شاخص های انتخاب شهردار اهواز نبوده است، گفت: جمالی نژاد بسیاری از ویژگی هایی را که برای شهردار به دنبال آن بودیم داشت.
رئیس شورای اسلامی شهر اهواز بیان کرد: جمالی نژاد متواضع، هوشمند، پرکار، متخصص، باتجربه دارای نبوغ خاص، روحیه جهادی و تعاملی بود و ما برای معرفی وی به عنوان یکی از گزینه های شهرداری نزد وجدان خود آسوده هستیم.
فلسفی انصراف جمالی نژاد به دلیل تهدید پیامکی را رد کرد و درباره شایعه لابی و فشار برخی نهادها برای انتخاب شهردار، اظهار کرد: نه تنها شهروندان، بلکه بسیاری از مسئولان، نهادها، نمایندگان مجلس و استانداری نسبت به انتخاب شهردار آینده اهواز حساس هستند، با این حال شورای شهر در انتخاب شهردار زیر بار هیچ دخالتی نمی رود.
وی از معرفی گزینه های دیگر شهرداری اهواز خودداری کرد و افزود: نیروهای توانمند دیگری به عنوان گزینه شهرداری اهواز بررسی خواهند شد که برای جلوگیری از ایجاد شائبه طرفداری، فعلا آنها را معرفی نمی کنم.
فلسفی همچنین درباره خداحافظی موسوی شهردار اهواز و نحوه اداره شهرداری تا زمان انتخاب شهردار جدید، گفت: نشست برای تعیین تکلیف شهرداری از امروز آغاز شده و در صورت طولانی شدن انتخاب شهردار، سعی می کنیم شخصی را به عنوان سرپرست معرفی کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر اهواز در ادامه بدهی شهرداری اهواز را ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: یکی از سوالات شورا از گزینه های شهرداری نحوه پرداخت و تسویه این بدهی ها و درآمدزایی بوده است.
وی با اشاره به بودجه ۶۰۰ میلیارد تومانی شهرداری اهواز افزود: محقق نشدن درآمدها، شهرداری را از نظر مالی با مشکل مواجه می کند.
فلسفی یکی دیگر از دلایل لغو جلسه امروز را ایراد برخی از اعضای شورا به نحوه اطلاع رسانی این نشست عنوان کرد و افزود: بر اساس قانون زمان جلسه باید ۲۴ ساعت قبل به اعضا اطلاع رسانی شود، با وجودی که در این مصوبه بر ابلاغ کتبی جلسه تاکید نشده، اما از آنجایی که یکی دو نفر از اعضای شورا به صورت کتبی دعوت نشده بودند، برای احترام به این اعضا تصمیم گرفتیم این جلسه لغو شود.
وی همچنین درباره نحوه انتخاب هیات رئیسه گفت: دعوای شوراهای قبلی بر روی انتخاب هیات رئیسه را کنار گذاشتیم به طوری که تا زمان حضور در فرمانداری برای رای گیری هیچکس نمی دانست چه کسی قرار است گزینه ریاست شورا باشد و سرانجام نیز در فضایی طبیعی و دوستانه انتخاب هیات رئیسه انجام شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا