اخبار خوزستان

۵ هزار خوزستانی متقاضی حج واکسینه شدند


علی خدادادی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به واکسیناسیون حجاج به عنوان یکی از پیش نیازهای سفر حج، اظهار کرد: هر ساله با نزدیک شدن به زمان به موسم حج و تشرف حجاج به مکه و مدینه حجاج می بایست قبل از هر اقدامی برای اعزام و به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری واکسن مننژیت را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه دریافت و تزریق واکسن مننژیت برای حجاج جهت تشرف به حج اجباری است، افزود: طی دو ماه گذشته ۵ هزار نفر از خوزستانی ها برای دریافت و تزریق واکسن مننژیت به واحد واکسیناسیون جمعیت هلال احمر خوزستان مراجعه کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به تزریق این واکسن برای حفظ سلامتی و پیشگیری از شیوع بیمارهای عفونی تصریح کرد: با توجه به قرار داشتن عربستان روی کمربند مننژیت و ازدحام جمعیت در زمان تجمع حجاج احتمال انتقال بیماری های مسری از جمله مننژیت وجود دارد.

خدادادی با بیان اینکه در کنار واکسن مننژیت که تزریق آن اجباری است واکسن آنفلوآنزا نیز به متقاضیان سفر حج تزریق شد، اضافه کرد: کار تزریق واکسن پنوموکوک نیز به افرادی که بالای ۶۰ سال سن دارند صورت گرفت.

وی در پایان بیان کرد: کارت زرد برای حجاج برای واکسیناسیون هنگام ورود به عربستان اجباری است و متقاضیان حج هنگام سفر به عربستان و ورود به فرودگاه های این کشور باید کارت زرد را به همراه داشته باشند تا بتوانند وارد سرزمین وحی شوند.


منبع: مهر خوزستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا