ایران و جهان

۴۵‌ هزار ویزا برای حجاج صادر شد/ اعزام ۱۵ هزار نفر ازحجاج اهل سنت


به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی‌عسکر با بیان این که حج امسال حساسیت‌های خاص خود را دارد، گفت: این حساسیت از آن‌روست که به دلیل ۲ حادثه بسیار بزرگ و غم‌انگیز مسجدالحرام و منا که جمع زیادی از هموطنان عزیزمان در آن به شهادت رسیدند، مشکلاتی برای سفر حجاج پیش آمد و نتوانستیم‌ سال ۹۵ به حج مشرف شویم.

وی  ادامه داد: همان‌طور که بارها گفته‌ام، ما در نرفتن به حج دخالتی نداشتیم و به هیچ‌وجه خواهان تعطیلی حج نبودیم. اگر آنچه امسال رخ داد، ‌سال قبل هم فراهم می‌شد، قطعا سال ۹۵ هم به حج مشرف می‌شدیم.

 وی افزود: در شرایط فعلی مسأله عزت، امنیت، سلامت و حرمت حجاج ایرانی طبق‌ نظر مقام معظم رهبری برای ما حایز اهمیت بسیاری است.

سرپرست حجاج ایرانی ابراز امیدواری کرد: کشور میزبان همان‌طور که در توافقنامه سعودی‌ها با ایران آمده، حساسیت ویژه نشان دهد، چراکه این امر نه فقط برای حجاج ایرانی، بلکه این وظیفه آنهاست که امنیت حجاج تمامی کشورها را فراهم آورند و زمینه را طوری مهیا کنند که آنها بتوانند بهترین بهره‌برداری از سفرشان را داشته باشند.» نماینده ولی‌فقیه با اشاره به حضور بیش از ۱۱‌هزار نفر از حجاج ایرانی در مدینه منوره و صدور بیش از ۴۵‌هزار ویزا برای آنها روند امور را مطلوب دانست و ادامه داد: «شرایط حجاج ایرانی در مدینه و کشور میزبان مطلوب است و آنها به سهولت درحال انجام کارهای خود هستند، ضمن این‌که امیدوارم در روزهای آینده که تراکم جمعیت حجاج ایرانی بیشتر می‌شود، این سهولت‌ها هم بیشتر شده و تسهیلاتی هم در مورد حجاج ایرانی و زیارت بقیع و دیگر اماکن زیارتی فراهم شود.

حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر ابراز امیدواری کرد که روال اعزام فعلی با آرامش و پروازها به موقع انجام شود و حجاج ایرانی به سلامتی به کشور بازگردند و ادامه داد: امسال نزدیک به ۱۵‌هزار نفر از حجاج ایرانی از عزیزان اهل سنت هستند که نسبت به سال‌های گذشته رکورد محسوب می‌شود و نشان‌دهنده آن است که نگاه جمهوری اسلامی ایران به حج فرافرقه‌ای و فرامذهبی و آنچه برای ما اهمیت دارد، وحدت امت اسلامی است.

وی  همچنین اضافه کرد: تمامی تلاش آن است که مسلمانان دست به دست هم داده و به عظمت و وحدت مورد نیاز در جهان اسلام بیندیشند.

سرپرست حجاج ایرانی  گفت: در شرایط فعلی که طرز تفکر افراطی‌ها و تکفیری‌های موجود در جهان اسلام لطمات جبران‌ناپذیری بر پیکر امت اسلامی وارد کرده، امیدواریم حج امسال به این وحدت کمک بیشتری کرده و در جهت تقریب مذاهب اسلامی گام‌های جدی‌تری بردارد.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا