ایران و جهان

یک پرسپولیسی علیه پرسپولیس/ دو تیم در جستجوی اولین امتیاز فصل


به گزارش خبرنگار مهر، هفته سوم از رقابت‌های لیگ برتر از بعد از ظهر  امروز با انجام سه بازی در سه شهر تبریز، اهواز و تهران برگزار می‌شود که در حساس ترین این دیدارهای در دربی تهران دو تیم بالای جدولی پرسپولیس و نفت به مصاف هم می‌روند. در دیگر دیدارهای امروز سپیدرود در تبریز به مصاف گسترش فولاد می‌رود و استقلال خوزستان در خانه خود میزبان تیم سایپا است.

* گسترش فولاد – سپیدرود
تیم‌های تبریزی و رشتی گسترش فولاد و سپیدرود در حالی با دیدار خود هفته سوم لیگ برتر را آغاز می کنند که هیچ یک از دو تیم در دو هفته ابتدایی این مسابقات امتیازی را کسب نکرده‌اند و این دیدار این ویژگی را دارد که با هر نتیجه‌ای به پایان برسد لااقل طلسم بی امتیازی یکی از این دو تیم و شاید هم هر دو تیم شکسته می‌شود. 

شرایط دو تیم از نظر امتیازی به هم شباهت دارد اما از نظر گل شماری شرایط تیم تبریزی به مراتب ضعیف تر از سپیدرود است. این تیم با ۷ گل خورده و تنها یک گل زده در دو بازی گذشته شرایط نا به سامان تری دارد و به دلیل همین گل شماری ضعیف در انتهای جدول قرار گرفته است. این در حالی است که سپیدرود با ۴ گل خورده و ۲ گل زده در شرایط بهتری نسبت به حریف به سر می‌برد. 

* استقلال خوزستان – سایپا
آبی‌های اهواز و سایپا وجوه اشتراک و تمایزی با هم دارند. از وجوه اشتراک دو تیم در نحوه امتیاز گیری شان است. هر دو تیم با یک تساوی خارج از خانه آن هم مقابل دو تیم مدعی و یک پیروزی خانگی ۴ امتیاز کسب کرده‌اند. 

استقلال خوزستان بدون گل خورده دارای بهترین خط دفاعی لیگ تا به اینجای کار است و با تنها یک گل زده یکی از خطوط حمله ضعیف این مسابقات را به خود اختصاص داده است. در مقابل تیم سایپا با دریافت ۳ گل خورده و زدن ۴ گل، در فاز دفاعی ضعیف تر از حریف امروز خود بوده و در فاز تهاجمی به مراتب قوی تر از استقلال خوزستان است.

سایپا با ۴ امتیاز و به لطف گل زده بهتر نسبت به استقلال خوزستان در رده پنجم جدول قرار دارد و استقلال خوزستان با همین تعداد امتیاز در رده هفتم قرار گرفته است. 

یکی از وجوه اشتراک قابل توجه هر دو تیم در این است که مربیان فعلی این دو تیم با این تیم‌ها در سال‌های گذشته سابقه قهرمانی در لیگ برتر را هم دارند و این می‌تواند بر جذابیت‌های این بازی بیفزاید.

* پرسپولیس – نفت
شاید جدال این دو تیم بیشتر تحت تاثیر رویارویی پرسپولیس با حمید درخشان باشد. درخشان که بعنوان بازیکن، کاپیتان و مربی در پرسپولیس سالیان سال فعالیت داشته و به حق او را بیشتر یک چهره پرسپولیسی می‌شناسند. 

نفت بر خلاف پیش‌بینی‌های انجام شده قبل از فصل در این دو هفته نتایج خوبی گرفته و با یک پیروزی خانگی مقابل سپیدرود و یک تساوی با ارزش خارج از خانه مقابل فولاد ۴ امتیاز در دو هفته ابتدایی رقابت‌ها به دست آورده و به لطف این امتیازات در جایگاه هفتم جدول رده بندی قرار دارد.

پرسپولیس که یکی از آماده ترین تیم‌های این دوره از مسابقات بوده و از شانس های مسلم قهرمانی در این فصل است، با ۶ امتیاز بعد از پارس جنوبی جم در جایگاه دوم جدول قرار گرفته است. این تیم با ۴ گل زده و یک گل خورده شرایط مناسبی در جدول رده بندی دارد و بی تردید با هدف کسب سه امتیاز این بازی خانگی به میدان می‌آید. 


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا