ایران و جهان

گناهان اصولگرایان تن انسان را می‌لرزاند؛ باهم مهربان‌تر باشیم

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در نشست عصر امروز اعضای انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که در دانشکده ادبیات و الهیات دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد پس از سخنرانی حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم و محمدعلی وکیلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مناظر‌ه‌ای میان این دو نیز برگزار شد.

حجت‌الاسلام ذوالنور در ابتدا با یادآوری اینکه قرار بود پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ مناظره‌ای میان او، مجید انصاری و مصطفی‌ تاج‌زاده برگزار شود، گفت: هیچ‌کدام از این دو به مناظره نیامدند اما من سؤالی را آماده کرده بودم تا از آقای انصاری بپرسم مبنی بر اینکه آرمان‌های امام راحل را بشمارید و بگویید در دوران ۸ ساله دولت اصلاحات به کدام‌یک از این آرمان‌ها حمله نشد؟

وی با اشاره به اینکه هنگام طرح موضوع حکم شرعی قصاص از سوی آیت‌الله مصباح یزدی در سخنرانی‌های پیش از خطبه نماز جمعه تهران، سیدمحمد خاتمی رئیس‌جمهور وقت عنوان داشت که آقای مصباح خشونت را ترویج می‌کند، افزود: زمانی که دستگاه قضا برای متجاوزان به دو گردشگر خارجی حکم صادر کرد، آقای موسوی لاری وزیر کشور وقت اظهار داشت که این احکام اسلام را خشن معرفی می‌کند.

بنابر این گزارش محمدعلی وکیلی در پاسخ با اشاره به اینکه این فهرست‌سازی‌های جزئی درباره اینکه چه کسی، کجا، چه چیزی گفت مشکلی را حل نمی‌کند،‌ خاطرنشان کرد: اگر قرار بود من هم فهرستی برشمارم، به تفسیرهای داعشی اصولگرایان اشاره می‌کردم که باعث حجم زیادی از ریزش در بدنه انقلاب شده است.

وی خطاب به ذوالنور ادامه داد: شما از یک حادثه جزئی نتیجه‌گیری کلی می‌کنید؟ دلسوزی من نسبت به‌نظام و انقلاب کمتر از شما نیست. بنده تفسیر آقای مصباح را تفسیر امام راحل نمی‌دانم و معتقدم همان‌قدر که آقای خاتمی ممکن است اشتباه کند، آقای مصباح هم اشتباه می‌کند و هیچ ترازویی وجود ندارد که بسنجد که کدام عین آرمان‌های انقلاب است.

گزارش خبرنگار فارس حاکی است ذوالنور در ادامه نوبت خود گفت: وقتی‌که رهبر انقلاب می‌گویند نظام و مردم با فتنه‌گران آشتی نمی‌کنند و ۶۰ نفر از نمایندگان مجلس به دیدار آقای خاتمی می‌روند، شما سخن از توبه آقای خاتمی پشت درهای بسته می‌کنید؟ ایشان که پشت درهای بسته فتنه نکرد که بخواهد پشت همان در توبه کند.

بنابراین گزارش وکیلی در اینجا پاسخ داد شما به آقای خاتمی تریبون بدهید تا ایشان همان مواضعی را که پشت درهای بسته اعلام می‌کند، علناً بیان کند.

ذوالنور در واکنش پاسخ داد: مواضع آقای خاتمی و دیگر سران فتنه به صورت غیررسمی هم اکنون در فضای مجازی بیان می‌شود؛ آقای خاتمی اگر توبه کرده است، اول بیاید و در همان فضای مجازی توبه‌اش را از فتنه که موجب ریخته شدن خون تنی چند از جوانان این کشور شد، اعلام کند سپس ما به ایشان تریبون می‌دهیم تا مواضعش را علناً اعلام دارد.

به گزارش خبرنگار فارس وکیلی در ادامه نوبت خود گفت: از قطار جمهوری اسلامی بسیاری پیاده شده و بسیاری به آن سوار شدند و امروز به صلاح نیست بکوشیم آقای خاتمی از قطار پیاده شود.

وی ادامه داد: آقای خاتمی ممکن است در برهه‌ای دچار خطا شده باشد اما هیچ‌کس مبرا از خطا نیست و بستن راه بازگشت به روی بندگان خدا شرک، خلاف توحید و خلاف آموزه‌های اخلاقی است.

وکیلی ادامه داد:‌ نباید عمل افراد را وزن‌کشی کنیم؛ شما که هستید که بگویید افراد باید توبه کنند یا نکنند؟ اگر گناهان شما اصولگرایان را در ترازو بگذارند، انسان تنش می‌لرزد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: به صلاح نظام نیست که آقای احمدی‌نژاد از قطار انقلاب پیاده شود، آقای هاشمی لعن شود، آقای خاتمی را از مدار انقلاب خارج کنند و آقای روحانی را دشمن معرفی کنند؛ کمی باهم سازگار و مهربان‌تر باشیم.

بنابراین گزارش حجت‌الاسلام ذوالنور نماینده اصولگرای مجلس در پایان این مناظره گفت: اگر جمع حاضر در سالن مناظره از طرفداران شما اصلاح‌طلبان بودند و افرادی از اصولگرایان به میز مناظره دعوت‌شده بودند یا حضار با خشونت مانع از سخنان اصولگرایان می‌شدند و یا آنان را هو می‌کردند.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا