ایران و جهان

پیروزی ما در عرسال به دلیل حمایت سخاوتمندانه ایران است/اراضی اشغال شده لبنان و سوریه توسط داعش ۲۹۶ کیلومتر است/ حرب‎الله هیچ گونه تشکیلاتی در کویت ندارد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان جمعه شب به مناسبت آزادسازی جرود عرسال از چنگ جبهه النصره و مرحله پس از آزادسازی سخنرانی کرد.

وی در ابتدای سخنرانی خود درباره اسرای حزب الله که در چارچوب تبادل اسرا به آغوش وطن و خانواده‌های خود بازگشتند، تبریک و تهنئت گفت.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه افزود: ما همچنان یک اسیر یا دو اسیر نزد داعش در جنگ البادیه و همچنین چند مفقودی داریم که طبعا این مساله را پیگیری می‎کنیم. 

نصرالله با بیان اینکه یکی از دلایل تسریع عملیات آزادسازی جرود عرسال، مبارزه ارتش سوریه در کنار حزب الله در جرود فلیطه بوده است، گفت: فرماندهی سوریه همه گونه تسهیلاتی را در عملیات آزادسازی جرود عرسال ارائه کرد.

سید حسن نصرالله تاکید کرد که فرماندهی سوریه از همان ابتدای مذاکرات مربوط به تبادل اسرا و پایان درگیری در عرسال همکاری لازم را آغاز کرد و از بشار اسد و مسئولان سوری به دلیل این همکاری تقدیر و تشکر می‌کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد که سازمان ملل هیچ نقشی در عملیات آزادسازی عرسال نداشت و مدیر کل امنیت لبنان و دولت سوریه ضامن اجرای آن بودند. دولت سوریه همیشه به تعهدات خود در نقل و انتقالات کاروان‌ها و توافقات بر سر خروج عناصر مسلح از مناطق توافق شده پایبنده بوده است.

وی در ادامه سخنرانی خود به پرونده آوارگان سوری اشاره کرد و گفت: دولت لبنان و دولت سوریه در این باره هماهنگی کامل دارند و از مسئولان لبنانی می خواهم که با پرونده آوارگان به عنوان یک پرونده سیاسی یا مالی نگاه نکنند، چراکه این یک مساله انسانی است.

نصرالله همچنین از «میشل عون» رئیس جمهور لبنان برای تسهیل در انجام مذاکرات مربوط به تبادل اسرا و موفقیت آن تقدیر و تشکر کرد. دولت لبنان در خصوص این مساله مسئولانه عمل کرد و همین باعث تکمیل پیروزی در جرود عرسال گردید.

سید مقاومت لبنان همچنین از جمهوری اسلامی ایران در عملیات آزادسازی جرود عرسال تشکر کرد و گفت: پیروزی ما در عملیات آزادسازی جرود عرسال در برابر تروریسم به دلیل حمایت سخاوتمندانه ایران بوده است.

وی با تاکید بر اینکه جنگ و درگیری با جبهه النصره در عرسال به پایان رسیده است، گفت: نیروهای حزب الله در جرود عرسال مستقر هستند و ما آماده تحویل مناطق آزاده شده آن به ارتش لبنان هستیم.

نصرالله افزود: داعش بر مناطق وسیعی سیطره یافت که برخی از آن از اراضی سوریه و برخی دیگر از اراضی لبنان هستند. کل مساحتی که در اشغال داعش قرار دارد، ۲۹۶ کیلومتر است که ۱۴۱ کیلومتر آن از اراضی لبنان و ۱۵۵کیلومتر دیگر آن بخش از اراضی سوریه است.

دبیرکل حزب الله در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات داخلی لبنان پرداخت و گفت: مشکلات داخلی این کشور نهاد سیاسی آن است و نه نهاد نظامی و امنیتی. ما به جنگ می رویم و ارتش لبنان در اراضی لبنان نیز مبارزه خواهد کرد و ما هم در خدمت آن هستیم.

سید حسن نصرالله اعلام کرد که مشکل ارتش لبنان نیست، بلکه مشکل تصمیمات سیاسی است که مانع ورود ارتش لبنان به جنگ با جبهه النصره می شود. ما می خواهیم ارتش لبنان سریعا و با کمترین هزینه در برابر تروریسم پیروز شود.

دبیرکل گروه مقاومت اسلامی لبنان اظهار داشت که جبهه سوریه در جرود علیه داعش باز خواهد شد و ارتش سوریه و حزب الله طولانی ترین جبهه را دارند. خلاص شدن از دست داعش در بقیه جرود به نفع لبنان و سوریه است.

سید حسن نصرالله همچنین به موضوع باند «العبدلی» کویت یا باند حزب الله در کویت اشاره کرد و گفت: پشت این پرونده برخی‌ها هستند که هدف آنها تخریب روابط کویت و حزب الله است.

دبیرکل حزب الله ضمن رد اتهام وجود باند حزب الله در کویت اعلام کرد که ما بر امنیت کویت تاکید داریم و برای رفع هرگونه اتهامات وارده، حاضر به مذاکره هستیم. 

وی تصریح کرد: حزب الله هیچ گونه باند یا فردی در کویت ندارد. حزب الله لبنان هیچ سلاحی در کویت ندارد و هیچ سلاحی را به این کشور ارسال نکردیم. 

سید مقاومت لبنان اعلام کرد که حزب الله کویتی ها را هرگز به توطئه علیه نظام حاکم تشویق نکرده است و چنسن اظهاراتی مسخره کننده است. اتهاماتی که علیه حزب الله وارد می شود، اتهاماتی سیاسی است. وی افزود: امیدواریم که کویت از این بحران خارج شود.

انتهای پیام/ح


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا