ایران و جهان

پروژه زائرشهر نماد «ما ‌می‌توانیم» است/ با اتکا به توان داخلی می‌توان کارهای بزرگی انجام داد/ زیارت ۴۰۰ هزار زائر اولی با کمک آستان قدس رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در مراسم افتتاح فاز یک پروژه ملی زائرشهر که در محل این پروژه در شهرک طرق برگزار شد، ضمن تبریک ولادت باسعادت امام رضا(ع) گفت: با عنایت خداوند و امام رضا(ع) این پروژه در زمانی اندک به انجام رسید.

وی افزود: آغاز پروژه زائرشهر در روز ولادت امام حسن مجتبی(ع) بود و افتتاح این پروژه نیز با روز ولادت امام رضا(ع) مصادف شده است که این تقارن را به فال نیک می‌گیریم.

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: پروژه احداث زائرشهر یک نماد و نمود بارز از شعار «ما‌ می‌توانیم» است و نشان از آن دارد که با اتکا به توان داخلی می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: پروژه زائرشهر باعث رونق صنعت ساختمان‌سازی و فعال‌شدن بسیاری از مشاغل شد که در راستای تولید و اشتغال صورت پذیرفت.

وی اضافه کرد: این پروژه می‌تواند الگویی برای سایر فعالیت‌ها باشد تا با تکیه بر تولید و اشتغال، دغدغه مقام معظم رهبری را برطرف نمایند.

رئیسی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های ما در آستان قدس رضوی  رسیدگی به افراد بی‌بضاعت و کم‌بضاعت بود که تاکنون بیش از ۴۰۰ هزار زائر اولی‌ با کمک آستان قدس به حرم رضوی مشرف شده‌اند.

وی با اشاره به حجم انبوه زائران رضوی اظهار کرد: با وجود ایجاد زائرشهر، نیاز به محل اسکان ارزان‌قیمت کماکان وجود دارد.

وی تصریح کرد: علاوه بر پروژه زائرشهر با ظرفیت پذیرش ۲۰ هزار زائر، پروژه‌ای که در منطقه مصلی در حال احداث است نیز ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که این مجموعه نیز قابلیت اسکان ۸ هزار زائر را دارد.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: باید تا حد ممکن زیارت را تسهیل کرد و امید است با اقدامات دولت، آستان قدس و خیرین، این امر حاصل شود.

وی افزود: خداوند را شاکرم که توفیق ارائه خدمت به زائران امام رضا(ع) را نصیب بنده و همکارانم کرده است.

انتهای پیام/ج/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا