اخبار خوزستان

هدف از راه اندازی سامانه «سامد» کاهش مراجعات است


به گزارش خبرنگار مهر، حمید لویمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: از دلایل تشکیل مرکز سامد (مرکز ارتباطات مردمی دولت) حرکت در راستای بهبود روند اجرایی دولت بدون نیاز به حضور افراد است که مردم می توانند از هر جای کشور تماس بگیرند و پس از ثبت در سامانه، مهلت یک ماهه ای تعیین می شود تا به فرد شاکی پاسخگویی شده و در صورت عدم رضایت از پاسخ امکان پیگیری مجدد وجود دارد.

وی افزود: سال های قبل افراد برای پیگیری شکایات به استانداری می آمدند اما این سامانه فقط برای حرمت و احترام راه اندازی شده است. تعداد تماس های مردمی با شماره ۱۱۱ از ۳۲۹ به ۶۵۹ در روز تماس ارتقا پیدا کرده که در این زمینه ۵۰ درصد رشد تماس داشته ایم. 

لویمی افزود: ۶۹۴ مراجعه داشتیم که به ۵۰۰ مراجعه کاهش پیدا کرده و ۳۹ درصد کاهش در این زمینه داشتیم. هدف از راه اندازی سامانه سامد کاهش مراجعات حضوری بود تا هرکسی نقضی را در مسائل اداری دیده و یا شکایتی داشت با ۱۱۱ تماس بگیرد. رشد و پیشرفت در دنیا با کاهش مراجعات حضوری محقق می شود و ما نیز باید در این روند حرکت کنیم؛ 

مدیر مرکز ارتباطات مردمی دولت در استان خوزستان اظهار کرد: کدملی و شماره تلفن افراد برای بازرسی و نظارت بر عملکرد دستگاه ها در سامانه سامد ثبت می شود. هدف از ثبت کدملی، کمک به افرادی است که شکایت خود را ثبت کرده اند. بیشترین آمار ما در حوزه کمیته امداد، بهزیستی و بانک ها است؛ یکی از اشتباهات این حوزه هست که سامانه سامد را برای کمک های مالی می دانند در صورتی که این سامانه برای اصلاح روند اجرایی امور و نه کمک های مالی است. به دنبال این هستیم که هیچ دستگاهی شاکی را تهدید نکند و شرایط را طوری فراهم می کنیم که افراد بدون هیچ لکنت زبانی مشکلات و شکایات خود را طرح کنند.

لویمی تصریح کرد: اگر دستگاهی تعداد آمار شکایات بالایی داشته باشد از نظر ارزیابی افت خواهد داشت؛ باید در راستایی حرکت کنیم که همه دستگاه ها اصلاح عملکرد داشته باشند و به دنبال جلب رضایت ارباب رجوع باشند. 

وی در خصوص قدرت و اهرم اجرایی سامد گفت: اصلاح سیستم را از درون سازمان ها انجام می دهیم و در حوزه دولتی ـ اجرایی درون سیستم نظارتی هستیم؛ دوست داریم که همه شکایت ها به مصالحه ختم شود و رفع ایراد صورت بگیرد. بیشترین درخواست ها برای کمک های مالی در حوزه کمیته امداد و درخواست اشتغالزایی برای افراد بیکار در رتبه دوم قرار دارد. اداره کل بهزیستی که یک ارگان حمایتی هست نیز رتبه سوم و بانک ها هم رتبه چهارم درخواست ها را به خود اختصاص داده است.


منبع: مهر خوزستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا