ایران و جهان

هدف از اعمال تحریم‌های بی سابقه ایجاد محدودیت برای سپاه است


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان،آیت الله جنتی در سخنان پیش از دستور جلسه  هفتگی اعضای شورای نگهبان ضمن تبریک ایام دهه کرامت و سالروز میلاد حضرت امام رضا(ع) به برگزاری مراسم بزرگداشت سالروز تأسیس شورای نگهبان در هفته گذشته اشاره کرد و از حضور اعضای شورای نگهبان و سایر میهمانان در این مراسم تشکر کرد.

دبیر شورای نگهبان در ادامه با توجه به در پیش بودن مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری گفت: که مردم در مورد کابینه توقعات زیادی دارند و می خواهند افرادی بیایند که مشکلات آنها، از جمله مشکلات اقتصادی و بیکاری را حل کنند و افرادی باشند که کارایی داشته باشند.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: نگرانی دیگر، انعطاف در برابر آمریکاست که ممکن است با فشاری که آنها می آورند بتوانند از این مسئله بهره برداری کنند.

حضرت آیت الله جنتی افزود:  وزرایی که انتخاب می شوند صرف نظر از مسائل سیاسی، تا چه مقدار توانایی کار دارند و می توانند به درد مردم برسند و چه مقدار درد مردم را حس می کنند و می توانند خدمتگزار واقعی مردم باشند.همه اینها محل تأمل است.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به موضوع تحریم ها افزود: این تحریم که از آن به عنوان تحریم بی سابقه در تاریخ تعبیر می شود تحریم جامع و کاملی است که اگر به این صورت بخواهد اعمال شود و پیش برود مشکلاتی را به وجود می آورد، دشمنان می خواهند با این تحریم ها سپاه را محدود کنند،عمده نظر آنها همین است و این نکته باید برای مردم روشن شود که مسأله، براندازی نظام،انقلاب و اسلام است و همه این کارها مقدمه این هدف است.

وی ادامه داد: هدف دیگر دشمنان از اعمال تحریم ها این است که قدرت رهبری را بگیرند، زیرا می بینند که ایشان با قدرتی که دارند امور را هدایت می کنند و در مقابل آمریکا هم ایستاده اند و در عراق و سوریه و در جاهای دیگر نقش آفرینی می کنند و دشمنان می خواهند این قدرت را بشکنند،این مسأله باید برای مردم روشن شود.

آیت الله جنتی همچنین با اشاره به نقش تعیین کننده شورای نگهبان در اعمال مقاصد مقام معظم رهبری و ادامه راه امام«ره»، افزود: قابل پیش بینی است که شاهد هجمه های تازه ای علیه شورای نگهبان باشیم.

دبیر شورای نگهبان سپس با اشاره به آموزه های قرآنی افزود: خداوند این امید را می دهد که از دشمنان نترسید و تمام ترس تان از خدا باشد، اگر توکل تان به خدا باشد خدا کفایت می کند و شر دشمنان را از سر شما کوتاه می کند و دشمن را سرکوب می کند این برای ما درس است. حسبناالله و نعم الوکیل. این تعالیم قرآن است. خداوندمتعال مرتب تاکید می کند که از غیر خدا نترسید، توکل تان به خداوند  باشد، خدا دشمنان شما را دفع می کند.

آیت الله جنتی در خاتمه اظهار امیدواری کرد، مشکلات کشور با تلاش مسئولان و لطف خداوند و با توسل به حضرت صاحب الزمان( عج) حل شود.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا