اخبار خوزستان

نیاز اهوازبه فرودگاه بزرگتر/مستندسازی فرودگاه بین المللی تصویب شد


به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی ظهر امروز در پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی استان با اشاره به اینکه ظرفیت جابجایی این فرودگاه ۹۰۰ هزار نفر است، اظهار کرد: سال گذشته در فرودگاه اهواز چیزی حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جابجا شد که این یعنی ۲.۵ برابر ظرفیت جابجایی صورت گرفت.

وی افزود: این درحالی است که پیش از این اقداماتی در زمینه افزایش سطح ترمینال داخلی و خارجی انجام شد و در حال حاضر فرودگاه اهواز به این ظرفیت رسیده است.

رئیس شورای برنامه ریزی استان خوزستان تصریح کرد: با توجه به اقدامات انجام شده در جهت افزایش ظرفیت این فرودگاه، همچنان وضعیت موجود پاسخگوی نیازها نیست و حتما باید فرودگاهی بزرگتر با ظرفیت بیشتر و کیفیت بهتر برای اهواز ساخته شود.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه فرودگاه اهواز پنجمین فرودگاه کشور به لحاظ جابجایی مسافر بعد از فرودگاه های امام خمینی(ره)، مهرآباد، مشهد و شیراز محسوب می‌شود، گفت: با این وجود در هیچ استانی به اندازه خوزستان فرودگاه وجود ندارد.

شریعتی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله توسعه میدان نفتی غرب کارون اشاره کرد و افزود: وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران قول داده اند که تا قبل از ماه ژانویه قرارداد آزادگان بسته شود و به همین دلیل، جابجایی فرودگاه کنونی برلی فعالیت میدان نفتی غرب کارون آن هم با پیش بینی اشتغال برای ۳۰تا۴۰ هزار نفر و ساخت یک فرودگاه جدید به روز و متناسب با شرایط استان برای اهواز و خوزستان ضروری است.

استاندار خوزستان ادامه داد: ساخت فرودگاه جدید اهواز بحث تازه ای نیست و این موضوع از گذشته هم وجود داشته اما می توان گفت؛ شاید خیلی جدی این موضوع دنبال نشده بود تا اینکه به اتفاق تعدادی از اعضای شورای برنامه ریزی استان پیگیری های ویژه ای در این خصوص داشتیم.

شریعتی در ادامه جلسه شورای برنامه ریزی استان بیان کرد: دولت برای ساخت این پروژه پولی ندارد و به همین خاطر باید اقدام به فراخوان سرمایه گذار کند تا فرودگاه جدید اهواز با اعتبارات فاینانس یا BOT ساخته شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر چند سرمایه گذار برای ساخت این پروژه اعلام آمادگی کرده اند اما نیاز است تا مناقصه آن از طریق مطبوعات آگهی شود.

نماینده عالی دولت در خوزستان با تاکید بر اینکه توافق اولیه برای اختصاص زمین برای فرودگاه جدید اهواز، یک هزار و ۲۰۰ هکتار بود، عنوان کرد: از آنجایی که خوزستان توانایی تبدیل شدن به قطب جابجایی کالا و مسافر را دارد، این آمادگی را داریم تا زمین بیشتری در اختیار شرکت فرودگاه های کشور قرار دهیم.

شریعتی ادامه داد: تخصیص بیشتر زمین به این پروژه به این خاطر است تا استان خوزستان طی ۸۰ سال آینده مشکلی از بابت ظرفیت فرودگاهی نداشته باشد.

استاندار خوزستان به مسئله قطر و تغییر مسیر پروازهای این کشور به سمت استان اشاره کرد و گفت: از آن زمان تا کنون آسمان خوزستان و بحث رادار برای فرودگاه اهواز افزایش درآمد قابل توجه ای را  در پی داشته است و بر همین اساس آینده نگری در ساخت فرودگاه جدید  اهواز بسیار با اهمیت است.


منبع: مهر خوزستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا