اخبار خوزستان

منطقه آزاد اروند مصوبه شورای سلامت را عملی کند 


به گزارش خبرنگار مهر، سید احمد موسوی آزاد ظهر امروز در چهارمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی جنوب غرب خوزستان که در محل سرسرای اجتماعات فرمانداری آبادان برگزار شد، گفت: به رغم وجود مصوبه شورای سلامت متاسفانه سازمان منطقه آزاد اروند تاکنون در این زمینه هیچ اقدامی نکرده است. 

وی افزود: سازمان منطقه آزاد اروند به رغم اینکه سنگ انجام طرحهای زیست محیطی را به سینه می زند اما در عمل ما چیزی نمی بینیم. 

موسوی آزاد اظهار کرد: شرکت پالایش نفت آبادان نیز باید به این موضوع ورود کنند و در جهت فعال سازی مجدد ایستگاه سنجش آلایندگی اش اقدام کند، این ایستگاه تابلوی نمایشی نیز داشت که در خیابان شهید منتظری نصب بود و مردم را از میزان آلایندگی هوا مطلع می کرد. 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان با بیان اینکه در زمان حاضر تنها یک ایستگاه سنجش آلایندگی هوا آن هم بدون تابلو در آبادان داریم، تصریح کرد: در این ایستگاه شاخص هایی همچون هوای پاک و pm۱۰ سنجش می شود و سرانه آلودگی نیز به اطلاع شش عضو اصلی گزارش می شود. 

موسوی آزاد با بیان اینکه امسال روزهای پاک بسیار کم داشتیم، گفت: البته در هیچ جایی این روزها هوای پاک نداریم اما وضعیت هوای آبادان در برخی روزها به مراتب بدتر از سایر شهرها است. 

وی افزود: گرد و غبار بیشترین منشاء آلودگی شهر آبادان است، در این شهر به دلیل وجود صنایع سنگین آلودگی شیمیایی نیز داریم. 

موسوی آزاد اظهار کرد: اگر چه یک صنعت جزء صنایع اولویت دار کشور و تولید کنند فرآورده های مختلف است اما این توجیه پذیر نیست که سلامت مردم به مخاطره بیفتد، بایستی اولویت های مربوط به سلامت مردم رعایت شود. 

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آبادان تصریح کرد: از سازمان منطقه آزاد اروند برای عمل به مصوبه شورای سلامت در بحث راه اندازی یک ایستگاه سنجش هوا در آبادان و پالایشگاه برای فعال سازی مجدد ایستگاه سنجش آلایندگی هایش انتظار داریم. 

به گزارش خبرنگار مهر، طبق اعلام شورای سلامت آبادان از ۷۹ روز که در آنها سنجش آلودگی انجام شده، ۶ روز خوب، ۲۹ روز متوسط، ۲۰ روز ناسالم، ۱۴ روز برای گروههای حساس، چهار روز بسیار ناسالم و پنج روز خطرناک بوده است که منشاء اصلی آنها ریزگردها و پی.ام.تن عنوان شده است.


منبع: مهر خوزستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا