ایران و جهان

مردم تهران خدمات قالیباف را فراموش نخواهند کرد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، محسن هاشمی رفسنجانی در مراسم آیین تغییر نام بزرگراه نیایش به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که با حضور سیدحسن خمینی، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، اعضای خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و جمعی از اعضای شورای چهارم و پنجم شهر تهران برگزار شد، گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از ۱۴ سالگی که روستا را به سمت شهر قم برای دروس دینی ترک کرد، مبارزه در راه انقلاب و سعادت ایران را هم در پیش گرفت و در این مسیر شکنجه‌های فراوانی دید.

وی افزود: به گفته بزرگان اگر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حوزه می‌ماند و به دروس علمی می‌پرداخت مقام بالایی در حوزه به دست می‌آورد، ولی برای گریز از تعقیب ساواک به تهران آمد و از سال ۴۵ در تهران مسکن گزید و ۵۰ سال عمر خود را به عنوان شهروند در تهران سپری کرد و امروز نام یکی از بزرگراه‌های این شهر به نام یک شهروند مسئولیت‌پذیر نهاده شد.

منتخب پنجمین دوره شورای شهر تهران گفت: یکی از تصمیمات مهم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مترو بود که مشکل زیادی را از تهران حل کرد، از دیگر تصمیمات ایشان می‌توان به فاضلاب شهری و جمع‌آوری آب‌های سطحی اشاره کرد.

وی ادامه داد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مجمع نمایندگان تهران را ایجاد کرد و کاملاً فعال بود. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تا پایان عمر اهتمام جدی به آبادانی تهران و کشور داشت و حضور چند میلیونی مردم در مراسم تشییع و وداع ایشان، نشان از قدردانی مردم تهران از خدمتگزار خود بوده است.

منتخب پنجمین دوره شورای شهر تهران در پایان در خصوص خصلت‌های آقای هاشمی رفسنجانی گفت: ایشان اعتدال‌گرا و میانه‌رو بود و علاقه زیادی به پیشرفت ایران در حوزه‌های مختلف داشت.

محسن هاشمی با اشاره به زحمات محمدباقر قالیباف شهردار تهران در ۱۲ سال گذشته افزود: در این مدت زحمات زیادی در تهران کشیده شد که جا دارد از اقدامات آقای قالیباف در شهر تهران تشکر شود.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعایی در مراسم نامگذاری بزرگراه نیایش به نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ضمن بیان خاطره‌ای از ایشان گفت: ۲۸ مرداد نزدیک است که حکومت مردمی را عزل کردند و شاه ملعون را به روی کار آوردند.

وی افزود: در ۲۸ مرداد ماه یاد مصدق را گرامی می‌داریم و امیدوارم در شورای آینده نام خیابان نفت را به نام مصدق نامگذاری کنند.

منتخب پنجمین دوره شورای شهر تهران افزود:یکی از دوستان و عضو شورای شهر پیشنهاد داده بود در کنار نامگذاری بزرگراه نیایش به نام آیت‌الله هاشمی رفنسنجانی خیابان نفت هم به نام مصدق نامگذاری شود، چراکه مصدق می‌خواست خودکفا باشیم و جامعه ما باید یاد بزرگان را زنده نگه دارد.

وی افزود: از خدمات محمدباقر قالیباف شهردار تهران در ۱۲ سال گذشته نیز تجلیل می‌کنیم. قالیباف در این شهر ۴ هزار روز خدمت کرده است و بیش از ۴ هزار پروژه سامان داده است و قطعاً مردم تهران خدمات قالیباف را فراموش نخواهند کرد.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا