اخبار خوزستان

لزوم نصب دوربین های امنیتی در فروشگاه‌ها و خیابان های دزفول


به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علی الهامی پیش از ظهر امروز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در محل فرماندهی انتظامی شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: خبرنگاران باید تلاش کنند تا با اقدامات موثر، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی اهداف نظام و انقلاب را تحقق ببخشند و در راستای چشم انداز معمار بزرگ انقلاب و در جهت گسترش مبانی اسلام گام بردارند.

وی با اشاره به شعار سال امسال افزود: سبزپوشان نیروی انتظامی دزفول با تلاش های شبانه روزی خود به دنبال تثبیت امنیت پایدار در سطح جامعه که مرهون خون شهداست، هستند تا سرمایه گذاران بتوانند در فضایی آرام و مطمئن به سرمایه گذاری، تولید و اشتغال بپردازند.

فرمانده انتظامی دزفول، نقش خبرنگاران را در برقراری امنیت روانی در جامعه موثر دانست و گفت: خبرنگاران با اطلاع رسانی دقیق و به موقع، مخابره زحمات مسئولان و انعکاس دغدغه و مطالبات شهروندان موجب کاهش فاصله میان مردم و دستگاه ها شده اند. ما نیز در شهرستان دزفول روز به روز ارتباط خود را با اصحاب رسانه افزایش می دهیم و تعامل ارزشمندی برقرار است.

تعامل سازنده با اصحاب رسانه 

سرهنگ الهامی، رویکرد مستمر نیروی انتظامی را پاسخگویی به افکارعمومی دانست و عنوان کرد: ما در شهرستان دزفول با تعامل خوبی که با خبرنگاران برقرار کرده ایم موفق به تحقق این امر در سطح شهرستان شده ایم که جای تقدیردارد.

وی با بیان اینکه نقش رسانه در پیشگیری و پیش بینی جرائم بسیار زیاد است، گفت: یکی از جوامع هدف ما مردم هستند که می توانند در تولید امنیت پایدار بسیار موثرباشند؛ بنابراین هر چقدر اطلاع رسانی دقیق باشد تاثیر و آگاهی بیشتری در افکارعمومی درراستای همکاری با نیروهای پلیس خواهد داشت.

سرهنگ الهامی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی ما باید مردم باشند تا دشمن نتواند با ابزارخود در بین آنها نفوذ کند، افزود: ما در دزفول همواره پاسخگوی دغدغه و انتقادات و خواسته های به حق شهروندان بوده ایم که امیدواریم این تعامل سازنده در کاهش جرائم بیش ازپیش اثر داشته باشد.

غیرمجاز بودن تورهای گردشگری

وی در ادامه با اشاره به حادثه رخ داده برای گردشگران در منطقه چال کندی رودخانه دز عنوان کرد: تمام تورهای گردشگری که وارد مناطق چال کندی و کول خرسان، شهیون و نقاط صعب العبور دزفول می شوند؛ بدون مجوز هستند به گونه ای که همین تورگردشگری که دچار حادثه شد چندین بار از جانب ما در مدت های مختلف تذکردریافت کرده بود اما متاسفانه توجهی به این تذکرات نشد.

فرمانده نیروی انتظامی دزفول تاکیدکرد: این تورهای گردشگری که زیر نظر هیچ سازمان و ارگانی از جمله سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیستند به هیچ وجه مورد تائید نیروی انتظامی نیست و ما در این ارگان تا حد امکان در صورت مشاهده تورهای غیر مجاز با آنان برخورد قانونی کرده ایم.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی

سرهنگ الهامی با بیان اینکه ما مخالف شادی و نشاط مردم نیستیم، گفت: دزفول همواره برای استفاده بهینه توسط گردشگران یک محیط امن است اما کسانی که قصد دارند بدون رعایت ضوابط دزفول را محل هنجارشکنی خود قرار دهند آگاه باشند که نیروی انتظامی شهرستان کاملا هوشیار است و فضا را برای آنها ناامن خواهد کرد.

وی خواستار توجه تورهای گردشگری به ضوابط قانونی و اقدام برای اخذ مجوز کرد و گفت: همه باید در راستای قانون و آرامش و امنیت از موهبت رودخانه دز بهره مند شوند.

سرهنگ الهامی همچنین گفت: در بحث ساماندهی شناورها، کت ها و سواحل رودخانه دز نیروی انتظامی کاملاً آماده همکاری با سازمان های همسو در این بخش است ضمن اینکه در حال حاضر نیز ما در تمام پنجشنبه و جمعه ها در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اخلاقی و اجتماعی در تمام مناطق رودخانه دز و تفرجگاه های دزفول حضور فعال و مستمر داریم.

دستگیری باند کیف قاپان و موبایل قاپان

فرمانده انتظامی شهرستان دزفول از شناسایی، کشف و دستگیری باند بزرگ کیف قاپان و موبایل قاپان در هفته گذشته خبرداد و گفت: این باند بزرگ همواره در معابر و خیابان های شهر با توسل به زور و سلاح گرم اقدام به کیف قاپی و موبایل قاپی ازشهروندان و بویژه بانوان می کرد که خوشبختانه دستگیر شد و اکنون در اختیار مقامات قضایی هستند.

سرهنگ الهامی توضیح داد: تمام سعی ما این است در بحث کشفیات، علاوه بر سارق، وسیله سرقت، عوامل همراه و مالخر را نیز شناسایی، کشف و دستگیرکنیم تا با دستگیری مالخر با کمک نیروهای سپاه و بسیج بتوانیم به فعالیت کامل یک تیم خلاف پایان بدهیم.

وی همچنین از دستگیری چندین سارق محتویات داخل خودرو، احشام  و سارقان منزل و دستگیری و کشف سلاح های غیرمجاز و عاملان آنها طی روزهای گذشته خبر داد و گفت: حدود دو ماه پیش در یکی از خیابان های دزفول سه کیلو طلا از یک شهروند سرقت شد که خوشبختانه با هوشیاری و تحقیقات شبانه روزی نیروی انتظامی و پلیس آگاهی تیم سارق این طلاها شناسایی و دستگیر و اموال نیز به صاحبش بازگردانده شد.

وی در ادامه برلزوم نصب دوربین در فروشگاه ها و خیابان های سطح شهر تاکیدکرد و افزود: شهروندان باید بدانند که این امکانات و تجهیزات در بحث پیشگیری از جرائم و افزایش بار امنیت عمومی جامعه و نیز نا امن کردن فضا برای سارقان بسیار تاثیرگذار است.

سرهنگ الهامی گفت: متاسفانه در شهرستان دزفول به رغم تاکیدات ما، بسیاری از فروشگاه ها و مغازه های بزرگ فاقد دوربین مداربسته و امنیتی هستند در حالی که نیاز است شهروندان با پی بردن به اهمیت این موضوع اقدام به نصب دوربین در محل کسب و کار، محل زندگی و به ویژه مجتمع های آپارتمانی کنند؛ ضمن اینکه هزینه این دوربین ها زیاد نیست و اهالی هر محله می توانند با همکاری و مشارکت اقدام به خرید و نصب این دوربین ها کنند.

وی در ادامه به فضای مجازی نیز گریزی زد و گفت: متاسفانه پرونده های تلخ و متعددی با موضوع فضای مجازی در نیروی انتظامی دزفول وارد می شود که نگران کننده است و نیاز است شهروندان با آگاهی بیشتری مراقبت اعمال و رفتار خود در این فضا باشند.

سرهنگ الهامی همچنین با تاکید بر اینکه پلیس فتای دزفول هوشیارانه و با ذکاوت فضای مجازی و همه اخبار منتشره در آن را رصد می کند، افزود: مجوزهای لازم ازسوی دستگاه قضا در اختیار ما است و هرکسی بخواهد با انتشار مطالب و اخبار کذب در فضای مجازی شهرستان بر علیه امنیت و نظم جامعه اقدام کند از اقدام مذکور پیشگیری و با افراد خاطی برخورد می شود.

وی همچنین با بیان اینکه مبارزه با ناهنجاری همواره در دستور کار پلیس دزفول است، عنوان کرد: نیروی انتظامی دزفول با تلاش شبانه روزی سربازان خود، تمام موارد نا امنی و ناهنجاری را در سطح شهرستان رصد می کند و اجازه فرصت طلبی به مخلان نظم و امنیت را نمی دهد تا به هدف اصلی خود و مطالبه شهروندان تمام شهرستان یعنی امنیت پایدار دست پیدا کند.

فرمانده انتظامی دزفول اضافه کرد: خوشبختانه تلاش ها و فعالیت های صورت گرفته توسط تمام پرسنل نیروی انتظامی شهرستان موجب شده تا شاهد رضایت مردم از وضعیت امنیت از طریق نظرسنجی های مختلف باشیم که این امر جای تقدیر دارد و انتظار داریم شهروندان برای تداوم این مسیر و افزایش احساس امنیت در سطح شهرستان با ما همکاری بیشتری داشته باشند تا بتوانیم بیش از پیش امنیت پایداری را برای شهروندان فراهم کنیم. 

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان با اهدای هدایا و لوح هایی از خبرنگاران حاضر در نشست به مناسبت روز خبرنگار تقدیر شد.


منبع: مهر خوزستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا