ایران و جهان

قدرت موشکی به ویژه بالستیک و کروز را ارتقا خواهیم داد/ امیدوارم عاملان شهادت شهید حججی زودتر پاسخ قاطع نیروهای مسلح را بگیرند

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر پیشنهادی دفاع امروز در صحن علنی مجلس در جلسه رای اعتماد اظهارداشت: در سطح بین‌الملل ترفند دشمنان برای انزوای جمهوری اسلامی ایران بعد از سال‌ها تلاش موجب نتیجه دلخواه نشده و امروز دولت‌هایی که در تحریم پیشگام بودند برای تعامل گسترده تلاش می‌کنند. 

وی تصریح‌کرد: بر اساس رویکرد اقتصاد مقاومتی تلاش وزارت دفاع و نیروهای مسلح برای امنیت مردم با کمترین هزینه نتیجه داده و ما بالاترین قدرت دفاعی را داریم.

امیرحاتمی با اشاره به شهادت شهید محسن حججی اظهارداشت: امیدوارم عاملان شهادت شهید حججی زودتر پاسخ قاطع نیروهای مسلح را بگیرند.

امیر حاتمی با بیان اینکه در حوزه صنایع دفاعی وزارت دفاع باید ضمن حفظ توانمندی موجود اهداف عملیاتی را محقق کند، گفت: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان افزایش خواهد یافت و ما از حالت کارفرما خارج و به حالت شریک تبدیل خواهیم شد.

وی در ادامه گفت: در ارتش، سپاه، وزارت دفاع و نیروی انتظامیف با پشتوانه بسیج مردمی، به عنصر بازدارندگی دست یافتیم و توانستیم آن را حفظ کنیم.

وزیر پیشنهادی وزارت دفاع تاکید کرد: در این دوره قدرت موشکی را در همه زمینه ها به خصوص بالستیک و کروز را ارتقا خواهیم داد و قدرت هوایی و پدافند هوایی را هم بالا می‌بریم.ز دیگر برنامه‌های ما نوسازی توان دریایی و افزایش قابلیت یگان‌های واکنش سریع در نیروهای زمینی برای مقابله با تهدید جنگ‌های نیابتی است.

وی ادامه داد: ما در کشور از ظرفیت بیش از ۱۰۰ دانشگاه و چند شرکت دانش‌بنیان بهره‌مندیم و قصد داریم استفاده از آنها را گسترش داده و رابطه خود با آنها از رابطه کارفرمایی به رابطه پیمانکاری تبدیل کنیم. در حوزه ارتقاء صنایع دفاعی نیز تلاش می‌کنیم تا ضمن حفظ وضع موجود اهداف عملیاتی برنامه ششم را محقق کنیم.

امیر حاتمی در خصوص فعالیت‌های وزارت دفاع در امر دیپلماسی دفاعی نیز گفت: در بحث دیپلماسی دفاعی سعی می‌کنیم به عنوان مکمل وزارت خارجه در جهت دستیابی به ثبات و امنیت پایدار در سطح منطقه عمل کنیم.

وی تصریح‌کرد: پیگیری و تحقق سیاست دفاعی کشور با رویکرد بازدارندگی فعال و زمینه‌سازی برای مشارکت کشورهای دوست از جمله برنامه‌های ما خواهد بود؛ همچنین مقابله با تهدیدات دشمنان و در راس آنها آمریکا که اخیراً رویای تعبیرناشدنی تغییر نظام جمهوری اسلامی را مطرح کردند پیگیری می‌کنیم.

وی در ادامه سخنان خود در صحن ععلنی مجلس به تصویب قانون مقابله با تحریم‌های آمریکا در مجلس اشاره کرد و گفت:‌ با توجه به این قانون حمایت‌های خود از جبهه مقاومت و رکن اساسی آن یعنی نیروی قدس سپاه و سرلشکر سلیمانی را پیگیری خواهیم کرد.

امیرحاتمی درباره موضوع معیشت کارکنان نیروهای مسلح تصریح‌کرد: خدمات رفاهی که در فرمایشات رئیس‌جمهور و تدابیر رهبر انقلاب نیز منعکس شده است را با حمایت مجلس و به صورت جدی پیگیری می‌کنیم، وزارت دفاع در بحث اقتصاد مقاومتی پیشگام بوده و بحث شفاف‌سازی نقش سازندگی و هدایت قابلیت‌ها و حوزه‌های مورد نیاز کشور و صیانت از منافع کارکنان و بازنشستگان نیروهای مسلح در برنامه‌های ما خواهد بود.

وزیر پیشنهادی دفاع همچنین به جابجایی پادگان‌ها به مکان‌های مناسب بر مبنای آمایش سرزمینی، پاکسازی میادین مین و مناسبات سازنده با نیروهای مسلح و پشتیبانی حقوقی و نهادینه‌سازی تعاملات با مجلس اشاره کرد و آنها را از دیگر برنامه‌های خود در وزارت دفاع برای ۴ سال آینده داننست.

امیر حاتمی در پایان در پاسخ به سوالات نمایندگان مجلس خاطرنشان کرد: موضوع ارشدیت‌های تحصیلی در نیروهای مسلح که از سوی ستاد کل نیروهای مسلح ابلاغ شده طبق دستورالعمل مقدمات اجرای آن فراهم شده و در مورد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز این موضوع تکلیف اعتقادی ماست و همانطور که در برنامه ششم آمده است در این رابطه عمل خواهیم کرد.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا