اخبار خوزستان

شفاف ترین انتخابات اهواز را در دوره اخیر برگزار کردیم


به گزارش خبرنگار مهر، نبی الله خون میرزایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: نشر خبر و اطلاع رسانی، زکات دانایی است. خبرنگاری از جنس معلمی هست و طبیعتا اهمیت خبرنگار در دل اهمیت خبر نهفته شده است. میل به دانایی، دانستن و حقیقت یابی در کنار تعهد به آگاهی بخشی به جامعه با تلفیقی از عشق و تعهد، ویژگی فعالان این عرصه است.

وی با اشاره به تعهد به حقیقت و راستی به عنوان یکی از رسالت های خبرنگاران بیان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که حقایق را بازگو کنیم و توجه به این حقیقت جویی در عرصه اطلاع رسانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

خون میرزایی بیان کرد: اگر پاسخگویی ضعیف است، عذرخواهی می کنم ولی واقعیت این است علاوه بر برگزاری همه جلسات مصوب فرمانداری، باید یک سری کارها را به عنوان فرمانداری مرکز استان پیگیری و در بسیاری از جلسات استانی هم حضور پیدا کنم.

فرماندار اهواز عنوان کرد: درصدد هستیم تا یک کمیته اطلاع رسانی و شورای هماهنگی روابط عمومی تشکیل و اطلاعات را سریع دریافت و به خبرنگاران اعلام کنیم. تلاش می کنیم که جلسات پرسش و پاسخ مدیران با خبرنگاران را برگزار کنیم که دیگر خبرنگاران از عدم پاسخگویی مدیران گلایه مند نباشند.

خون میرزایی گفت: با میدان داری اداره ارشاد و محوریت خانه مطبوعات موضوع بیمه خبرنگاران را به صورت کارشناسی بررسی می کنیم.

وی همچنین خبر داد: ۷۰ هزار نفر رأی ریاست جمهوری دادند ولی در انتخابات شورای شهر اهواز شرکت نکردند. میانگین رأی دهی هر شهروند اهوازی در شورای شهر یک سوم تعرفه بود در صورتی که می توانستند به تعداد بیشتری کاندید رأی دهند و این یکی از دلایل رأی نیاوردن لیست ها بوده است.

خون میرزایی افزود: حرف ها و ادعاهایی که در ارتباطات با تخلفات انتخابات در اهواز شده را با ارائه آمار و ارقام پاسخ می دهم. اطلاعات کارشناسی که ماحصل ارزیابی صندوق های آرا هست را در اختیار خبرنگاران می گذارم تا بدانند چرا یک جریان و لیست رأی نیاورد.

فرماندار اهواز بیان کرد: هیچ انتخاباتی به شفافیت انتخابات شورای شهر این دوره برگزار نشده و اطلاعات باید به اطلاع عموم جامعه برسد. پرونده قضایی متخلفان تشکیل شده و روند بررسی به آن را نیز گزارش می دهم و حتی به خبرنگاران می گویم که چه کسی تعرفه اسکن کرده و اعضای ستاد انتخابات چطور این برگه های اسکن را خارج کردند.

خون میرزایی بیان کرد: تمام بازشماری آرا در مراحل مختلف با کنترل دوربین های مداربسته انجام شده و با اعتراض اولیه ۸۵ صندوق بازشماری شد.
 


منبع: مهر خوزستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا