اخبار خوزستان

سمینار آموزشی تولید و اشتغال در صنعت زالو در خرمشهر برگزار شد


به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه دوشنبه سمینار آموزشی تولید و اشتغال در صنعت زالو باهمکاری سازمان فنی و حرفه استان خوزستان، اتاق بازرگانی صنایع معادن کشاورزی خرمشهر و با همکاری خانه زالو ایران به صورت رایگان در آمفی تئاتر اتاق بازرگانی خرمشهر برگزار شد.

در این همایش که با حضور مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای خوزستان، مدیر عامل خانه زالو ایران و برخی دیگر از مسئولان محلی برگزار شد، به مواردی همچون معرفی صنعت زالو، روش های و میزان درآمد زایی این صنعت پرداخته شد که علاقمندان از خرمشهر و چند شهرستان دیگر استان در این سمینار شرکت داشتند.
مدیر کل سازمان فنی و حرفه ای خوزستان در این سمینار تخصصی اظهار کرد: این سمینار منجر به ایجاد مزارع پرورش زالو خواهد شد و مشاوران و کارشناسان خانه زالو ایران در طول دوره نقش هدایت کننده را خواهند داشت.

عبدالنبی سواعدی همچنین از تعهد خانه زالو ایران برای خرید تضمینی تولیدات و همچنین تحت پوشش بیمه ای قرار گرفتن مزارع زالو، توسط بیمه آرمان خبر داد.

وی برگزاری سمینار آموزشی صنعت زالو را در راستای سیاست نیازسازی دانست و گفت: از رویکردهای جدی آموزش فنی و حرفه ای نیازسنجی و شناسایی ظرفیت ها و بازار کار است که این امر در کارگروه اشتغال استان بررسی می شود اما از دیگر رویکردهای جدید این سازمان معرفی فرصت های جدید و به عبارتی نیازسازی است.

سواعدی افزود: نیازسازی با شناسایی نیازها و ظرفیت های جدید اتفاق می افتاد که این رویکرد جدید می تواند بازار کار جدید نیز ایجاد کند و شروع جدیدی در حوزه اشتغال باشد.

وی در ادامه بیان کرد: فنی و حرفه ای به دنبال این است که بتواند فرصت های کارآفرینی را شناسایی کرده و به عنوان سیستم تسهیل گر، بخش خصوصی را وارد عرصه کارآرینی و توسعه اشتغال کند.

مدیرکل سازمان فنی و حرفه ای خوزستان با بیان اینکه در فنی و حرفه ای استان خوزستان اصل ۴۴ اجرایی شده است، توضیح داد: در خوزستان ۵۸ مرکز آموزش دولتی و ۷۰۰ مرکز آموزش بخش خصوصی وجود دارد که به عبارتی سه برابر بخش دولتی بخش خصوصی فعالیت می کند.

سواعدی همچنین بر لزوم توسعه فناوری در بخش فضای مجازی تاکید و به افتتاح آموزشگاه مجازی فناوری اطلاعات در آبادان اشاره کرد و افزود: این آموزش ها باید در استان توسعه یافته و به صورت مستمر انجام شود چرا که با توقف آموزش رشد و توسعه نیز متوقف می شود و بر همین اساس باید با تکنولوژی های جدید آشنا شد.


منبع: مهر خوزستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا