اخبار خوزستان

زائران قبل از خروج از کشور حتما باید موضوع بیمه خود را حل کنند


به گزارش خبرنگار مهر، قدرت الله دهقان ظهر امروز سه شنبه در حاشیه جلسه ستاد اربعین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز جلسه ستاد اربعین استان تشکیل و کمیته های زیرساخت و اسکان گزارش های خود را ارائه دادند. همچنین مشاور طرح جامع شلمچه توضیحاتی در مورد این طرح بیان و نقطه نظرات اعضای ستاد اربعین در مورد طرح جامع شلمچه مورد بحث قرار گرفت.

وی افزود: در راستای هماهنگی سایر کمیته های ستاد اربعین به منظور برگزاری مطلوب اربعین و رفاه زائران حسینی جمع بندی نهایی انجام شد. با اقداماتی که در حال انجام است انشاالله امسال زائران با خیالی راحت تر و فراغ بال بیشتر نسبت به ثبت نام اقدام می کنند.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان با تأکید بر اینکه زائران باید از قبل برنامه سفر خود به عتبات عالیات را تنظیم کنند تا در مبادی خروجی سرگردان نباشند، گفت: در مورد بیمه زائران هرکسی که ویزا اخذ می کند در سازمان متولی سازماندهی زائران گرفتن بیمه جزو واجبات کار است و تا موضوع بیمه زائران مشخص نشود خروج آنها از مرز هم احتمالا با مشکل مواجه خواهد شد.

دهقان با اشاره به اینکه بیمه موضوع ضروری است و حتما باید انجام شود، ادامه داد: به حج و زیارت توصیه کردیم که حتما نسبت به بیمه زائران تمهیدات لازم را داشته باشد و به آژانس های مختلف تاکید و بدون بیمه اصلا ویزا صادر نشود.

وی با تأکید بر اینکه کسی بدون بیمه حق خروج از کشور را ندارد، یادآور شد: از سال ۹۲ اصلا پارکینگ نداشتیم و در سال گذشته مساحت پارکینگ در چذابه را به ۱۰۰ هکتار و در شلمچه هم تقریبا به ۱۰۰ هکتار رساندیم.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان در پایان عنوان کرد: امسال با توجه به اینکه احتمال دارد استقبال بیشتر باشد باید پارکینگ را با مساحت بیشتری سازماندهی کنیم.


منبع: مهر خوزستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا