ایران و جهان

روابط ترامپ و جمهوریخواهان روز به روز بدتر می‌شود/ نمایندگان جمهوریخواه از ترامپ ناامید و رنجیده خاطر شده‌اند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری کنگره آمریکا در گزارشی از افزایش نارضایتی نمایندگان جمهوریخواه کنگره از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خبر داد و نوشت؛ روابط میان ترامپ و جمهوریخواهان روز به روز بدتر می‌شود. 

نمایندگان جمهوریخواه از آنچه که فقدان نظم و روش هرج و مرج گونه شیوه رهبری ترامپ یاد می‌کنند خسته و آزرده خاطر هستند و بعضی از آنها نسبت به قبل با صراحت بیشتری از وی انتقاد می‌کنند.

تندترین انتقادات اخیرا از سوی باب کورکر رئیس کمیته روابط خارجی سنا مطرح شده است که گفته ترامپ هنوز نتوانسته است ثبات خود را به اثبات برساند و بعضی از شایستگیهایی که مورد نیاز است را در راه موفقیت خود نشان دهد.

این گزارش اضافه کرد؛ استراتژیستهای جمهوریخواه می‌گویند که کورکر از سبک فی البداهه ترامپ درباره کره شمالی و اینکه تهدید کرده بود پیونگ یانگ ممکن است با آتش و خشم آمریکا مواجه شود ناراضی است. این مساله یکی از آخرین نمونه های اقدامات نسنجیده و بدون طرح و برنامه ترامپ بود.

ریچ گالن استراتژیست جمهوریخواه که کورکر را فردی شایسته می‌داند می‌گوید، من فکر می‌کنم تهدید نسنجیده کره شمالی توجه کورکر را جلب کرده چرا که کاملا نابجا مطرح شده است. 

جیمز لنکفورد سناتور جمهوریخواه اوکلاهاما نیز روز جمعه از ترامپ به خاطر عدم محکومیت اقدامات سفیدبرتر پندارها که موجب درگیری و زد و خورد در سارلوتسویل شد انتقاد کرد.

وی با اننقاد از مواضع ترامپ درباره سفیدبرتر پندارها گفته، من فکر می‌کنم ترامپ آب را گل آلود می‌کند و نیاز است که در این زمینه خیلی خیلی شفاف عمل کند.

میچ مک کانل رهبر اکثریت جمهوریخواه نیز اخیرا از اظهارات ترامپ راجع به «جف فلیک» یکی از سناتورهای جمهوریخواه که از حامیان طرح خدمات درمانی باراک اوباما است ابراز نارضایتی کرده و با حمایت از او به انتقادات ترامپ به صورت غیرمستقیم پاسخ داده است.

هیل در این زمینه نوشت؛ اگرچه مک کانل در طول مبارزات انتخاباتی تلاش کرده در مقابل ترامپ قرار نگیرد اما طی هفته های اخیر از عملکرد رئیس جمهوری ناراضی به نظر می‌رسد.

سناتور جان مک کین نیز که خود به لغو طرح خدمات درمانی اوباما رای منفی داده بود از جف فلیک حمایت کرد.

جف فلیک یکی از بزرگترین منتقدان جمهوریخواه دونالد ترامپ است و از همکاران خود خواسته است که در مقابل وی صف آرایی کنند.

لیندسی گراهام جمهوریخواه نیز هفته گذشته ترامپ را مجازات کرد و بیانیه وی درباره درگیریهای شارلوتسویل را به باد انتقاد گرفت. وی گفت که بیانیه ترامپ تنها باعث تشویق سفیدبرتر پندارها خواهد شد.

بسیاری از نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا انتقادات خود از ترامپ را شدت بخشیده اند. یکی از نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان روز جمعه، لایحه‌ای را ارائه کرد که در آن پیشنهاد شده است رئیس‌جمهور آمریکا تحت یکسری آزمایشات سلامت جسمی و روانی قرار گیرد تا مشخص شود که آیا برای پست ریاست‌جمهوری آمریکا مناسب است یا خیر.

 لایحه «زو لوفنر» نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا به طور خاص از «مایک پنس» معاون ترامپ و اعضای کابینه ترامپ می‌خواهد که هرچه سریعتر  خدمات متخصصین پزشکی و روانپزشکی را تأمین کنند تا بتوانند آزمایشات لازم را بر روی رئیس‌جمهور آمریکا انجام دهند که طبق متمم بیست و پنجم در صورت عدم سلامت روان ترامپ، فرایند برکناری وی طی شود.

انتهای پیام/م


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا