ایران و جهان

در مراسم شب خاطره آزادگان موصل ۲ عنوان شد واکنش تند امام جمعه تبریز به عکس گرفتن یادگاری نمایندگان مجلس/ ما شیشه‌ایم و باک نداریم از شکست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در مراسم شب خاطره آزادگان موصل ۲ در تالار مصلای امام خمینی(ره) تبریز با تأکید بر اینکه آزادگان از آزمون دشوار اسارت بیرون آمده و رنج غربت و فراق را ایثارگونه به دوش کشیدند تا اقتدار و سربلندی ایران را تجلی دهند، اظهار داشت: آزادگان نشانه‌های ایثار ملت بزرگ و سربلندی ایرانی هستند که در برابر دشمن سر خم نکرده‌اند و بدون تردید عزت انقلاب مرهون ایستادگی آزادگان است.

وی ابراز کرد: اگر امروز شاهد استقلال و امنیت بی‌نظیر کشور در منطقه هستیم متأثر از فداکاری ایثارگران و آزادگان قهرمان و غیور مردان کشور اسلامی است.

آل هاشم ضمن اشاره به عظمت آزادگان، گفت: کسانی که اخیرا در مجلس شورای اسلامی دنبال عکس یادگاری بودند؛ بیایند  و با این اسرا که باعث اقتدار کشورند؛ عکس بگیرند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه استکبار در جنگ هشت ساله علیه ایران به دنبال براندازی نظام اسلامی بود؛ افزود: دشمنان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ۱۹ ماه از شیوه‌های مختلف از جمله ترور برای، تصرف خاک میهن در استان حساس خوزستان و تسلط بر نفت منطقه را دنبال می‌کردند و به خاطر ایستادگی  و ایثار رزمندگان  و مردم به هیچ یک از آرزوهای خود نرسیدند.

امام جمعه تبریز ضمن تاکید بر عظمت وجودی آزادگان به عنوان گنجینه‌های ارزشمند؛ بیان داشت:  امیدواریم مسؤولان دولتی قدر شما آزادگان را بدانند.

وی با اذعان به اینکه امروز مسیر حرکت امام(ره) را رهبر انقلاب پاسداری می‌کنند؛ ادامه داد: دشمنان هر چقدر ما را بترسانند؛ اثر ندارد و در طول سالهای گذشته نشان دادیم هر چه فشار بر ما بیشتر شده؛ مقاومت مردم هم بیشتر بوده و ما پیروز بودیم.

آل هاشم در پایان با قرائت شعری به سخنان خود پایان داد: ما شیشه‌ایم و باک نداریم از شکست؛ شیشه هر آنچه می‌شکند تیزتر می‌شود.

گزارش فارس حاکی است چهارمین همایش سراسری آزادگان موصل ۲ با برگزاری مراسم مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی به مدت سه روز برگزار شد.

سه همایش قبلی آزادگان موصل ۲ در شهرهای مشهد، اهواز و اصفهان طی سال‌های ۱۳۸۷، ۱۳۹۰ و ۱۳۹۳ برگزار شده بود.

اردوگاه موصل ۲ که بیشتر اسرای ایرانی در بند آن را رزمندگان شرکت‌کننده در عملیات خیبر تشکیل می‌دادند، به نام اردوگاه خیبری‌ها شهرت یافت که در آن حدود ۶ هزار اسیر ایرانی نگهداری می‌شد.

تجدید دیدار آزادگان، نشر فرهنگ ایثار و شهادت، تجدید میثاق با شهدا، گرامیداشت یاد شهدا و متوفیان آزاده، معرفی توانمندی‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی آذربایجان‌شرقی و تجلیل از آزادگان هشت سال دفاع مقدس از اهداف اصلی این همایش سه روزه بود.

بازدید از مراکز تاریخی و دیدنی تبریز، گشت یک روزه از منطقه آزاد تجاری- صنعتی ارس و برگزاری پنل‌های گفت‌وگو بین آزادگان از دیگر برنامه‌های جنبی این همایش بود.

مجموع آزادگان آذربایجان‌شرقی یک‌هزار و ۹۰۵ نفر است که از این تعداد ۲۳۰ نفر دوران اسارت خود را در اردوگاه موصل ۲ سپری کرده‌اند.

از مجموع ۶ هزار آزاده اردوگاه موصل ۲، تاکنون در سطح کشور ۱۶۶ نفر به رحمت خدا رفته‌اند که از این تعداد هفت نفر متعلق به آذربایجان‌شرقی است.

انتهای پیام/ح


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا