اخبار خوزستان

دریافت وجه از کسبه در قالب عوارض خلاف قانون مناطق آزاد است


احمد زندی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه دریافت هرگونه وجهی تحت عنوان عوارض و مالیات از کسبه، بازاریان و اصناف، خلاف قانون مناطق آزاد است، گفت: درمناطق آزاد هر واحد صنفی تنها یک عوارض آن هم به سازمان منطقه آزاد می دهد که به آن «عوارض کسب منطقه» می گویند.

وی افزود: سازمان منطقه آزاد اروند این موضوع را به طور کتبی به شهرداریها اعلام کرده است.

زندی اظهار کرد: چنانچه شهرداری نسبت به دریافت عوارض و یا تکرار آن اقدام کند، طبق قانون و از سوی اتاق اصناف با آنان برخورد می شود.

رئیس اتاق اصناف آبادان تصریح کرد: طبق ابلاغیه ای از تمامی اتحادیه های صنفی خواسته ایم تا موضوع عدم پرداخت عوارض به شهرداریها را به واحدهای تحت پوشش خود اطلاع دهند.

به گفته زندی، بازاریان و کسبه آبادانی می توانند در صورت دریافت نامه های ارسالی شهرداری در خصوص پرداخت عوارض، نامه مربوطه را به اتاق اصناف تحویل دهند تا از حق و حقوق آنان صیانت کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، به رغم برخورداری کسبه و بازاریان واقع در منطقه آزاد اروند از پرداخت عوارض و مالیات، متاسفانه طی چند روز گذشته ماموران شهرداری آبادان ابلاغیه ای مبنی بر پرداخت عوارض آن هم با تعیین زمان پرداخت ۷۲ ساعته تحویل کسبه داده اند که این سبب نارضایتی آنان از این موضوع شده است.


منبع: مهر خوزستان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا