ایران و جهان

حضور الحشد در جنگ تلعفر طبق دستورات حیدر العبادی خواهد بود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «احمد الاسدی» سخنگوی الحشد الشعبی اعلام کرد که الحشد در جنگ آزادسازی تلعفر در کنار نیروهای مسلح عراقی شرکت خواهد کرد.

به گزارش المیادین، وی تاکید کرد که حضور الحشد الشعبی در عملیات آزادسازی تلعفر بر اساس دستورات فرمانده کل نیروهای مسلح خواهد بود.

سخنگوی الحشد الشعبی پیشتر نیز اعلام کرده بود که نیروهای الحشد هم در کنار پلیس و ارتش و دیگر نیروهای عراقی در عملیات بازپس‌گیری «تلعفر» استان نینوی شرکت خواهند کرد.

«جواد الطلیباوی» از فرماندهان الحشد الشعبی عراق روز گذشته اعلام کرد که آمریکا، ترکیه و مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق برای کنار زدن و ممانعت الحشد الشعبی از شرکت در عملیات آزادسازی تلعفر فشار می‌آورند.

الطلیباوی تاکید کرد که گروهک های اصلی وابسته به الحشد الشعبی عراق دستوراتی را برای عدم شرکت در عملیات آزادسازی موصل دریافت کردند.

از سوی دیگر، «محمد محیی» سخنگوی گردان حزب الله عراق شب گذشته(پنجشنبه) طی سخنانی در واکنش به فشارهای بین‎المللی و محلی برای عدم شرکت نیروهای آن و نیروهای الحشد الشعبی در عملیات آزادسازی «تلعفر» اعلام کرد که «ما از ۹ ماه گذشته تاکنون در جبهه‌های منطقه تلعفر حضور داریم.»

وی افزود: «اصول و ارزش‌های این است که در جنگی که در آن آمریکایی‎ها شرکت داشته باشند، حضور نداشته باشیم و هدف آمریکا از حضور در محورهای تلعفر، عدم مشارکت گروه های مقاومت در عملیات آزادسازی است.»

محمد محیی گفت: «به نظر می رسد که مواضع دولت عراق با مواضع آمریکا درباره تلعفر هماهنگ است و بین دو طرف هماهنگی وجود دارد.»

انتهای پیام/ح


عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس


منبع: فارس

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا