ایران و جهان

تأمین مسکن اقشار کم‌درآمد؛ اولویت برنامه‌ پیشنهادی وزیر راه است


به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه جلسه علنی روز پنجشنبه مجلس شورای اسلامی قرجه طیار نماینده مردم گنبد کاووس در موافقت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، بخش‌هایی از اقدامات آخوندی در چهار سال گذشته را تشریح کرد.

وی ادامه داد: رشد سه برابری ترانزیت ریلی، رشد ۱۱۴ درصدی پرواز ترانزیتی از کشور، انتقال ۳۲.۴ درصد از صادرات غیرنفتی از بنادر، بهسازی ۱۴۰۰ کیلومتر از خطوط ریلی و بهره‌برداری از بزرگترین پایانه دریایی کشور در هرمزگان از مهمترین اقدامات وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در دولت گذشته است.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه آخوندی در حوزه مسکن نیز کارنامه موفقی داشته است، گفت: تلاش برای بازسازی بافت‌های حاشیه‌ای و بافت‌های فرسوده، تأمین مسکن اقشار کم درآمد جامعه، بازنگری در نقشه جامع مسکن، ساخت سالانه ۱۰۰ واحد مسکن در قالب مسکن مهر و طرح‌های اجتماعی، افزایش تسهیلات خرید مسکن تا ۱۰۰ میلیون تومان و تسهیلات ساخت مسکن تا ۱۵۰ میلیون تومان از اقدامات مهم آقای آخوندی بوده است.

وی در تشریح برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: توسعه شبکه ریلی کشور، تقویت بازاریابی ترانزیت، احیای جایگاه تاریخی ایران در ترانزیت و جاده ابریشم، تکمیل زیرساخت‌ها و افزایش اتوبان‌ها به ۷۰۰۰ کیلومتر و رشد ۵۰۰ درصدی ترانزیت ریلی از مهمترین برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی است.

قرجه طیار، جذب گسترده سرمایه‌های داخلی و خارجی برای توسعه فرودگاه‌های کشور را از برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی خواند و گفت: مهمترین برنامه آخوندی در بخش مسکن، اجرای دقیق برنامه ششم توسعه در تأمین مسکن اقشار کم‌درآمد است.


منبع: مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا